Gå til innhold

Elendig kundebehandling hos pcutstyr.no!

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke kommentere på resten av saken, men jeg finner det veldig usannsynlig at PCutstyrs medarbeidere har noen interesse av å fakturere folk for feil som ikke finnes (eller motsatt i dette tilfellet).

Synes ikke det er usannsynelig i det hele tatt, hvorfor skulle det väre? De har jo en utrolig slett kundebehandling på pcutstyr, de roter og surrer, er treige som sirup (brukte 1 og en halv måned på retur av defekt minnebrikke), har selv opplevd ved et par tilfeller at de har sjekket ut saker og gitt meg feilaktig informasjon, brukte nå senest 14 dager på å svare på en mail... Har masse dårlige erfaringer med pcutstyr, så jeg kan godt skjönne trådstarters fortvilelse... PCutstyr kommer helt sikkert inn i denne saken med masse unnskyldninger som vanlig, at de har forbedret seg, at det slettes ikke er deres feil osv... Det stod til og med skriftlig på webshopomtalen for 3 måneder siden, der pcutstyr hadde skrevet innlegg om endrede rutiner, forbedringer osv... En måned etter hadde jeg retur på minnebrikka, og det tok en og en halv måned, treige som sirup da det gjaldt å ta telefoner og svare på mail... Jeg skal aldri mer handle der, det er helt sikkert...

PS: Greit nok å ta servicegebyr på komponenter som leveres inn og det viser seg at de fungerer allikevel. Det har de jo oppgitt på siden sin, selv om jeg synes 310 kr pr komponent er en grisepris... Men i denne saken blir det jo helt feil å ta servicegebyr ettersom kunden allerede har fått nytt kort på garantien, da må jo saken sees som avsluttet. PCutstyr kan ikke i ettertid teste kortet og komme med et gebyr, det blir jo bare helt feil...

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Derfor et lite sjokk for meg å få denne i posten 3 måneder senere, noe jeg ikke var forberedt på i det hele tatt.

Kan du konkretisere datoene litt her? Hvilken dato leverte du kortet inn, og hvilken fakturadato har regningen fra PCutstyr? (dette vil si oss den nøyaktige behandlingstiden hos PCutstyr)

Hilsen Gunnar

Lenke til kommentar
Kan du konkretisere datoene litt her? Hvilken dato leverte du kortet inn, og hvilken fakturadato har regningen fra PCutstyr? (dette vil si oss den nøyaktige behandlingstiden hos PCutstyr)

Hilsen Gunnar

Det gjør jeg så gjerne vettu.. Her har du full ordrehistorikk:

Ordredato    Fakturanummer  Ordrestatus  Sum.

2004-10-21  23080483          Fakturert    362.00   

2004-10-18  23080164          Fakturert    594.00

Første ordre, 18/10:

Vårt prod.nr  Produktnavn                                            Pris      Antall  Total 

205199        Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A [...]  528,00        1  528,00 

118267

SMSOVARS  SMS ordrevarsling                                      4,01        1  4,01 

SMSOVARS

SMSLVARS    SMS Leveringsbekreftelse                            4,01        1  4,01 

SMSLVARS

Ordredato:  2004-10-18

Pakkedato:  2004-10-18

Sendtdato:  2004-10-19

Sendingstype:  Henting, Fredrikstad

Betalingsmåte:  Kontant ved henting

Andre ordre, 21/10:

Vårt prod.nr  Produktnavn                                                            Pris  Antall  Total 

205199        Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A [...]                  0,00        0    0,00 

118267

RETUR          Erstatning for defekt vare / Forhåndsretur / bytteordre 0,00        0    0,00 

RETUR

220792        Abit NF7-S2 Hovedkort for Socket A [...]                    565,33    1    565,33 

301432

220786        Fortron/Source Strømforsyning ATX-350W                  266,62    1    266,62 

301412

. Kunden leverer inn dette som skal sendes til servicepartner          528,00  -1 -  528,00

Ordredato:  2004-10-21

Pakkedato:  2004-10-18

Sendtdato:  2004-10-22

Sendingstype:  Henting, Fredrikstad

Betalingsmåte:  Kontant ved henting

Kommentar:

Kunden skal levere inn komplett hovedkort ved henting for at prisen skal kunne trekkes fra.

Som du ser tok hele ordreperioden maks 4 dager. Kom gjerne med kommentarer/spørsmål om det er noe dere lurer på.

Jeg la på en strømforsyning da jeg var der, så mellomlegget ble på 362 kroner da.

Regninga kom i posten her sist fredag, 07/01-05. Den har fakturadato 06/01-05 med frist 16/01-05

Lenke til kommentar

Men når dere allerede har latt kunden få velge nytt kort, og han har betalt mellomlegg for dette, er ikke da det gamle kjøpet hevet? Da burde ikke testgebyr sendes ut.

og en ting til, opplys alle kunder som leverer inn slike ting til dere, enten direkte eller pr mail når det er snakk om ting som ikke virker, at de vil bli belastet testgebyr om ting fungerer hos dere. Notis på siden deres er ikke nok imo.

Lenke til kommentar
Men når dere allerede har latt kunden få velge nytt kort, og han har betalt mellomlegg for dette, er ikke da det gamle kjøpet hevet? Da burde ikke testgebyr sendes ut.

og en ting til, opplys alle kunder som leverer inn slike ting til dere, enten direkte eller pr mail når det er snakk om ting som ikke virker, at de vil bli belastet testgebyr om ting fungerer hos dere. Notis på siden deres er ikke nok imo.

"Våre vilkår og betingelsene regulerer handelen som gjøres ved kjøp av varer fra oss. Vi anbefaler at du leser igjennom disse betingelsene, da disse aksepteres ved et kjøp av varer.

Disse bestemmelsene gjelder så lenge ikke annet er skriftlig avtalt mellom partene."

Og i salgsbetingelsene står dette med de 310,- veldig greit spesifisert.

Da er kunden med andre ord klar over dette når han handler.

Lenke til kommentar
Vi ser at saken er litt spesiell og har i dag kreditert kunden.

Grunnen til at kunden har mottatt et testgebyr er at varen er levert inn til oss som defekt vare, varen er testet og arbeid utført som har utløst et testgebyr på ingen feil funnet.

Hvorfor er dere så mye dyrere på testgebyret enn andre webshopper...Er vel ingenting som skulle tilsi at dere bruker så mye lenger tid på og sjekke en defekt vare enn andre webshopper...Vet at Netshop og Komplett ligger under halve prisen dere opererer med...Er faktisk veldig dårlig av dere syns jeg personlig... :hrm:

Lenke til kommentar

Synes ikke 310,- er noen upris. Man bruker fort en halvtime på en sjekk, og 620,- kroner timen er forholdsvis lavt. Det er vel heller Komplett og Netshop som ikke har vett til å ta mer. I bedriftsmarkedet er vanlig gebyr for sånt rundt 500-800 kr.

Endret av Holmesdale End
Lenke til kommentar
Det er vel heller Komplett og Netshop som ikke har vett til å ta mer.

Må bare si at jeg synes det er stor forskjell på det og ikke ha vett til å ta mer i gebyr, og det å ta mindre som feks komplett og netshop gjør som god kundebehandling. God kundebehandling er vel alltid lønnsomt? Har selv sendt inn en defekt harddisk til komplett innen 14 dager, der de faktisk oppfordret meg til å ta det på angreretten fremfor å måtte teste det ut og betale 150 kr i testgebyr om det skulle vise seg å være i orden. Det kaller jeg god kundeservice,- noe som gjør meg trygg på å handle der igjen!

Lenke til kommentar
Synes ikke 310,- er noen upris. Man bruker fort en halvtime på en sjekk, og 620,- kroner timen er forholdsvis lavt. Det er vel heller Komplett og Netshop som ikke har vett til å ta mer. I bedriftsmarkedet er vanlig gebyr for sånt rundt 500-800 kr.

Du sier at Netshop og Komplett ikke har vett til og ta mer i testgebyr og dette viser egentlig hvor useriøse dere er...Tror heller Netshop og Komplett har oppdaget en ting som ikke dere forstår dere på og det er og opprettholde en kundeservice som vi kunder skal være fornøyd med....Med sånne svar fra deg Holmesdale End så tror jeg dere må se langt etter en økt kundekrets...Hvis dere ikke forstår at kundeservice er alpha omega for oss kunder så kan dere vel like godt legge ned hele bedriften før den går konkurs av seg selv.... :mad:

Lenke til kommentar

Du sier at Netshop og Komplett ikke har vett til og ta mer i testgebyr og dette viser egentlig hvor useriøse dere er...Tror heller Netshop og Komplett har oppdaget en ting som ikke dere forstår dere på og det er og opprettholde en kundeservice som vi kunder skal være fornøyd med....Med sånne svar fra deg Holmesdale End så tror jeg dere må se langt etter en økt kundekrets...Hvis dere ikke forstår at kundeservice er alpha omega for oss kunder så kan dere vel like godt legge ned hele bedriften før den går konkurs av seg selv.... :mad:

"Dere" hvem? Jeg jobber ikke i PCUtstyr.

Testgebyr er avvikshåndtering, og bør betales som det. 150,- er å gjøre en jobb med tap, og har ingenting med kundebehaldling å gjøre. Testgebyr skal dessuten kun faktureres når kunden selv gjøre en feil og leverer inn et fungerende produkt, og da er det vel ingen upris med 310,- for at en konsulent har brukt en halvtime på å sjekke varen?!? Vanlig timepris på servicekonsulenter ligger på ca. 890,- i dagens bedriftsmarked, så hva i all verden er problemet? Å legge seg litt lavere i privatmarkedet er jo naturlig.

Lenke til kommentar
Testgebyr er avvikshåndtering, og bør betales som det. 150,- er å gjøre en jobb med tap, og har ingenting med kundebehaldling å gjøre. Testgebyr skal dessuten kun faktureres når kunden selv gjøre en feil og leverer inn et fungerende produkt, og da er det vel ingen upris med 310,- for at en konsulent har brukt en halvtime på å sjekke varen?!? Vanlig timepris på servicekonsulenter ligger på ca. 890,- i dagens bedriftsmarked, så hva i all verden er problemet? Å legge seg litt lavere i privatmarkedet er jo naturlig.

handler om litt fornuft også..

Om blir pålagt en test gebyr til halve eller hele prisen på den opprinnelige varen. Ville dette få meg til å velge en annen webshop neste gang.

Som at matbutikken selger bleier med tap. God service..

Slikt som kunden merker....

Lenke til kommentar
Tror det er litt forskjellige formeninger om hva "service" er her. Prisen på bleier synes jeg har null og niks med "service" å gjøre.

Ja "service" blir litt galt.. Salgsteknik da? Handler om å forstå seg på kunden. En bedrift vill ikke merke noen testgebyrer mot det "vanlig" forbruker vill. Man må tilpasse seg om man vill få kundene, det har netshop og komplett forstått(håper jeg).

Lenke til kommentar

handler om litt fornuft også..

Om blir pålagt en test gebyr til halve eller hele prisen på den opprinnelige varen. Ville dette få meg til å velge en annen webshop neste gang.

Som at matbutikken selger bleier med tap. God service..

Slikt som kunden merker....

"Problemet" er at gebyret ser så stort ut i forhold til produktet... men slik blir det jo alltid når prisen på produktet blir veldig lav. En sjekk på et dyrt produkt er ikke nødvendigvis mer tidkrevende enn på et billig et.

Gebyret som kreves skal stå i stil til arbeidet som er utført, ikke i forhold til prisen på produktet.

Lenke til kommentar

Veldig enig. Alt skal komme forbrukeren til gode, men butikken skal jo ikke måtte gå helt i tap for det.

Å teste et hovedkort kan jo ta alt fra 15 minutter til flere timer, om det er visse testprogrammer man trenger å kjøre.

Det samme gjelder harddisker, det kan godt ta 5-6 timer, eller enda mer å kjøre en fullstendig test på en harddisk med f.eks SeaTools. At butikken da tar seg 300-350,- for testgebyret hvis det viser seg at varen fungerer fint er i mine øyne helt forventet.

Syns det var en litt merkelig praksisk PCutstyr førte i denne saken her. Det bør være butikkens ansvar å få testet en vare før man godkjenner en garantisak. Å ta noe slikt i etterkant, spesislt når kunden regner saken som fullført, er noe suspekt syns nå jeg.

Lenke til kommentar

Saksgang her var at kunden fikk en forhåndsretur av sin defekte vare, slik at kunden ikke skulle vente før varen ble testet - noe som nå i ettertid har blitt feiltolket fra kunden og andre til at returen ble godkjent "med en gang" før en test.

Kort oppsummert ønsket vi rask service med å gi kunden et kort med en gang, som har utviklet seg til at vi har elendig kundebehandling - dette synes vi er lite hyggelig.

Vi har kreditert kunden dette beløpet pga sakens gang og ønsker selvfølgelig at kunden skal bli fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...