timmi_d Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Finnes det noen måte å spore opp Skjult ID nummer på? Jævlig irriterende når folk driver og ringer deg midt på natta og ikke vil si hvem de er. Dette har skjedd flere netter på rad nå, så begynner å bli mektig irritert og lei. Ringte telenor, men de kunne ikke spore samtalen. Vet at det går an å ringe politiet, men bør da ikke være nødvendig å gå så langt. Lenke til kommentar
andrenos Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hadde samme problemet som deg.. Sendte mail til Telenor for ca. 2 mnd siden, men jeg hakke fått svar ennå Ræva kundeservice hos Telenor Så jeg tror nok eneste måten for å få spora idioten som ringer, er å gå så langt som til politiet.. Lenke til kommentar
mckvakk Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 hva med å skru av telefonen/lyden om natta? eller bare skifte nummer Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 hva med å skru av telefonen/lyden om natta? eller bare skifte nummer Ja det er jo veldig enkelt og greit å bare skifte nummer hvis f.eks 200 stykker har nummeret ditt og én av disse er plagsom. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 ja, det er veldig enkelt og greit. du kontakter en leverandør, får et abb, sender ut 199 sms (ikke til den som plager deg), og vips, du er kvitt problemet. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hadde det vært meg ville det vært helt uaktuelt å bytte ut et nummer jeg hadde hatt i nesten sju år. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg mener at du har krav på å få vite hvem det er som ringer deg om du kontakter opratøren din Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg mener at du har krav på å få vite hvem det er som ringer deg om du kontakter opratøren din Og hva er da poenget med skjult nummer? Du har ikke krav på å få vite hvem som har ringt deg, du har kun krav på å få se de samtalene som er tatt fra ditt nummer. Lenke til kommentar
genser Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Feilpostet. Flyttes til "Operatører og tjenester". Les om forum-seksjonene: http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=338721 Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Kan du ikke stille inn telefonen din til å avvise skjulte nummer da - eventuelt endre ringetonen (til ingenting) for denne typen oppkall. Det burde ihvertfall løse problemet sånn i første omgang. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg mener at du har krav på å få vite hvem det er som ringer deg om du kontakter opratøren din Det er kun via politiet du vil få ut slik informasjon. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Kan du ikke stille inn telefonen din til å avvise skjulte nummer da. En slik funksjon har jeg ergret meg lenge over at det ikke finnes som en lett tilgjengelig ting. Burde vært standard med noe slikt på enhver telefon. Er usikker på om det finnes andre måter dersom telefonen min ikke støtter slikt. Kanskje det går an å be operatøren blkkere slike innkommende anrop? Men det koster vel isåfall penger regner jeg med. Lenke til kommentar
Teksup Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 uhm.. nå er det jo ikke operatørene som har oversikt over inngående anrop da. Det blir registrert som utgående hos den operatøren det ringes ifra. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Poenget med skjult og hemmelig nr er jo at man ikke skal kunne se hvor det ringes fra. Hadde jo ikke vært noe poeng hvis man kunne ringe operatøren og få informasjon om hvem som har ringt. Operatørene er underlagt strenge regler fra datatilsynet. Som mange andre her sier : Kun politiet kan be om å få utlevert info om anrop fra skjulte nr. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg mener at du har krav på å få vite hvem det er som ringer deg om du kontakter opratøren din Vel, da mener du helt feil.....Du har ikke krav om noe som helst angående sporing av samtaler. En kunde har skjult nummer av en grunn. I utgangspunktet. Telenor har ikke lov til å spore samtaler. Hvordan kan de stole på at det DU sier er sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå