jpuma76 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Har pløyd gjennom endel på nettet og trodde redningen var nær når jeg droppet WLAN-inngangen og koblet modemet fra Nextgentel i de vanlige LAN-portene. Men nei. Dernest leste jeg at det kunne være lurt å koble av DHCP og brannmur i dlink-routeren. Klarte ikke brannmuren, men mistet tilkobling til selve routeren (adminprogrammet) etter jeg slo av DHCP. Merkelig. Dette er vel egentlig bare et mindre problem. Her kommer hovedsaken: Kjørte wizarden. Har ikke statisk ip så jeg valgte dynamisk. Alt av kryptering slo jeg av for jeg ville først få ting opp og stå - deretter slå dette på. Ingenting skjedde. Hovedpc'en er koblet til via vanlig ethernet kabel. Denne fikk internett-tilgang etter at jeg droppet WLAN-porten (se ovenfor). Plutselig forsvant denne igjen - uten at jeg vet hvorfor. Får den uansett ikke tilbake. Heller ikke etter reset av routeren. Over til den bærbare. Kortet er et SMC 2835W pcmcia. Det funker som en kule til VPN mot skolen. Så dette kortet vet jeg er ok. SMC sitt WLAN utility viste at jeg hadde signal, men klarte ikke å finne noe linje - eller annet som tilsa at jeg var koblet til. Instillinger tilsvarende (jmfr kryptering, SSID, channel, etc etc) I network connections så jeg det var aktivitet, men kom ikke videre. Ikke internett, ei heller fildeling. Så hva gjør jeg? Har forsøkt reset-knappen på routeren - får fortsatt ikke kontakt. Og skulle jeg få kontakt? Hva gjør jeg så?? *River seg i håret og stirrer olmt på "- Easy Installation" på pakken* ARGH! -jpuma Lenke til kommentar
Nexus6000 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Om du har Nextgentel og trådløs ruter, har du da en annen ruter på nettverket? (Netopia f.eks.) Eller har du bare et vanlig modem fra Nextgentel? Lenke til kommentar
henny Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Først, fortell os hvilke ngtmodem du har. Endret 9. januar 2005 av henny Lenke til kommentar
jpuma76 Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Kjører XP SP2 på begge; stasjonære (ethernet) og bærbare (wlan) Modem'et er et eldre Cisco-modem - som desverre er gjemt bak en bokhylle fortiden. Eneste mere info jeg har nuh er at det er ca 3 år gammelt. Problemet nå er, slik jeg ser det, at SMC-kortet ikke finner d-link routeren med eller uten kryptering og annet snacks. Kanal, SSID etc er lik for hver gang jeg forsøkter, men den vil ikke finne. Det vil si - den fant - i vel 30 sekunder - og så forsvant. Uten at jeg gjorde noen endringer. Lenke til kommentar
Lou Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Får du signal på den bærbare med SMC kortet nå, eller ikke? Har du prøvd å opprette et nettverk mellom den stasjonære og den bærbare pc'en? Lenke til kommentar
jpuma76 Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Nei, får ikke signal og ja, jeg har forsøkt ad.hoc-nettverk pc'ene i mellom. Det pussige er at kortet (SMC) funker på skolen og wlan'et der (vpn) ... Endret 9. januar 2005 av jpuma76 Lenke til kommentar
spliceX Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 har litt av samme problemet, og samme kort.. maskina finner kortet uten problemer, og jeg har installert kortets drivere og hele pakka, men når jeg setter i kortet i den bærbare maskina (en fujistu-s amilo a), blinker det kun på link - alt fra en til 3 ganger - så får jeg opp meldinga; "trådløs tilkobling er ikke tilgjengelig".. aller innstillinger er tilsvarende dem jeg har i routern, og når jeg kjører programvaren fra smc, viser den gode signaler, men jeg kan ikke koble opp maskina i det hele tatt.. kjører jeg cmd'en og prøver alt av ipconfig sier den bare at mediumet er frakoblet.. noen som har mer peiling en meg?! trur jeg snart har prøvd alt annet en det jeg må gjøre for å få det til å funke.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå