Gå til innhold

Har jeg ødelagt Grafikk-kortet mitt?

Anbefalte innlegg

hei og hopp!

Drev å skulle bytte den ekle gule teipen på mitt 9600PRO med noe orntli' AS5. Mitt under den høyt avanserte prosedyren(ironi), så klarte jeg å knekke den ene "feste-fjær-dingsen"(aner ikke hva det heter). Så nå har jeg skrudd fast kjøleren med skrue+mutter, men nå har kortet begynnt å oppføre seg snodig: henger seg i spill, får masse artifacts i ATItool(klokker ikk like høyt lenger heller).

Har jeg skrudd for hard/løst fast? eller er det noe annet som kan være feil?

(beklager hvis jeg har bomma på underforum, men som dere kanskje skjønner, så haster det litt før kortet muligens tar kvelden)

Adios Comrades!

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig kjøleren ikke får skikkelig kontakt med kjernen. Kanskje det kan være skruen + mutteren som gjør det og, vet ikke, men det er sannsynlig at det ikke får nok kjøling siden det henger seg og du får artifacts i ATITool.

Lenke til kommentar

Du skal bruke Silencer 1. Den støtter alle 9600 versjoner. Men det står ingenting om AIW kortene, men siden disse kortene har litt ekstra stæsj som kan sitte i veien, så nevnes det på Artic Cooler sidene at hvis noe er i veien, ta en kniv og skjær ut av plasten.

Monterte denne kjøleren på min 9800 Pro, og den passet helt fint, tror jeg skulle ha skrudd til enda mer, men jeg har overklokket helt fint til 425/365 som er godt over default.

Pass på at du har god plass, for vifte delen av kjøleren stikker 4-5 cm utenfor kortet.

Lenke til kommentar
Er veldig fornøyd med min silencer og ;) Eneste dumme er at jeg måtte slipe ned 2 av minne ribbene til halvparten av orginal størrelse, for og få plass under kjøleren :no:

Lese er en dum oppfinnelse.

Hvis du hadde kikket på Artic Cooler sine sider, så står det at hvis noe på skjermkortet er i veien for kjøleren, ta en skarp kniv og skjær ut av plastikken.

Les andre avsnitt her

Lenke til kommentar
Er veldig fornøyd med min silencer og ;)  Eneste dumme er at jeg måtte slipe ned 2 av minne ribbene til halvparten av orginal størrelse, for og få plass under kjøleren :no:

Lese er en dum oppfinnelse.

Hvis du hadde kikket på Artic Cooler sine sider, så står det at hvis noe på skjermkortet er i veien for kjøleren, ta en skarp kniv og skjær ut av plastikken.

Les andre avsnitt her

Ja det er greit og kunne lese ;)

Men her er det ikke snakk om "litt høyere" (slightly higher), det er ca 1cm høyere! noe som jeg mener hadde ødelagt flowen til core.Kunne selfølgelig ha valgt en mellomting..... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...