Gå til innhold

Får ikke til å se "data" på tven.

Anbefalte innlegg

Jeg har et ATI radeon 9800pro skjermkort. Jeg har forsøkt å kunne se det som vises på skjermen min på tv, men får det ikke helt til. Brukte en S-video kabel (bilde). Jeg får frem bildet, men det er i svart/hvitt desutten opplever jeg masse flimmer. I perioder kommer det frem farger diverse (forskjellige) steder på tv-skjermen. Spiller jeg av musikk, får jeg ikke lyd. Forsøkte å spille av en film, men man så bare en svart skjerm på spilleren. Forsøkte å manøvrere ATI CATALYST control center, men jeg får det ikke til.

Jeg har en 28" Sony-TV som er litt over et år gammel.

Beklager, jeg vet innlegget er dårlig formulert.

Mvh. Knut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet viser absolutt ikke en S-video kabel, men en overgang fra scart til RCA (monitor) + mini-jack (audio).

Vet ikke hvordan du har klart å koble dette til et 9800 Pro i det hele tatt. Uansett, en S-video kabel overfører kun bilde, ikke lyd, og dårlig bilde skyldes som oftest dårlig kontakt. Det forekommer ofte oksidasjon på lite brukte kontakter på TV'en, forsøk å rense disse før tilkobling.

Endret av jon67
Lenke til kommentar

Som ovenfor nevner, så overfører ikke svideo lyd. Det du må ha er en overgang fra svideo til komposittsignal. Dette kjøper du hos biltema (koster 30 kr)

Denne her

Det løste problemet for meg

PS:

Du trenger nok en komposittkabel og en scartplugg med komposittinngang også.Det har de og hos biltema

Lenke til kommentar

samme problemet her med kabeln fra clas ohlson... den funka fint før med både lyd og hele pakka, men nå er den død :thumbdown:

Edit: og forresten den gule kabeln på bilde er svideo greia =p vet ikke hvorfor den er gul... men sånn er den bare :hmm:

Endret av xico
Lenke til kommentar

Ja, på det større bildet ser jeg at det er en overgang fra scart (som du har plugget i tv'en) til s-video (til skjermkort) + mini-jack (til lydkort).

Sjekk inngangsvelgeren på tv'en, vår sony tv har 4 videokanaler med to sett kontakter på hver inngang (scart/s-video eller scart/RCA). For at bildet skal bli bra må man ikke bare velge riktig inngang, men også riktig kontakt (f.eks. på videokanal 2 kan vi velge mellom scart og s-video med fjernkontrollen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...