[XoRc] Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Jeg har en AMS Athlon XP1800+ 1,53 ghz, første gangen jeg skulle starte pc'en står det at jeg har 1150 mhz, noe som ikke stemmer. Jeg går inn i bios, setter fsb til 133 mhz, men da starter ikke pc'en min. Folka på Komplett.no sa at jeg sannsynligvis hadde for liten strømforsyning (250w), noen som vet hva jeg kan gjøre for og få Cpu'en opp i 1,53 ghz? Hilsen XoRc Lenke til kommentar
Turboneger Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Oppdater BIOSen din. Hvis ikke det funker, se om du får lånt en 300W en plass og prøv da. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Det er ikke en jumper på hovedkortet ditt kanskje? Sjekk manualen din pleier og stå i den, men det er mulig din strømforsyning er for liten... Tror AMD vil ha en på rundt 340W. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 300W eller mer kan nok gjerne være å anbefale. En del får det til å fungere på 250W, men det varierer med kvaliteten på strømforsyningen og hva man har av utstyr ellers. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 XoRc: gjør som jeg sa!! Det skal stå i manualen din. RTFM nøyere :smile: tviler på at oppdatering av BIOS hjelper. Lenke til kommentar
KjellM Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Eg har samme type CPU,og det er nok noken Dip-Switcher som du må fikse på. Dette står nærmere forklart i manualen til hovedkortet. Oppdatering av Bios hjelper nok ikkje på dette problemet. Selv har eg ikkje problem med dette,selv om eg har 133 hovedkort. Lenke til kommentar
[XoRc] Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Noen som vet noe om hvor på hovedkortet disse "Dip-switchene" muligens sitter, jeg har nå lest manualen fram og tilbake igjen, eneste jeg finner som inkluderer noe som har med jumpere og gjøre er hvordan man reset'er bios, noe jeg ikke trenger og vite akkurat nå... XoRc... Lenke til kommentar
KjellM Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 På MITT hovedkort,så sitter de ved siden av Ram-brikkene. Det er 5 switcher som står på off. Men det er godt muligt du ikkje har det på ditt hovedkort,ergo så må du kanskje ha nytt hovedkort...? Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 hei! hvis du kjører WinXP må kjøre update på maskinen. winXp trenger en fil for og kjøre amd xp prossesorer på riktig hastighet. Lenke til kommentar
[XoRc] Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Takk for hjelpen folkens, jeg fant problemet, vifta var ikke kraftig nok, nå kjører jeg på 1,53 ghz, og har en idle temp. på ca. 33 grader.. :smile: mvh, XoRc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå