Xantix Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg har selv en SE S700i og det er en del ting jeg ser som kan forbedres ved en firmware oppgradering, først og fremst de så kalte barnesykdommene. Før så har jo egentlig firmware oppgraderingene gått på å luke bort feil som de ikke rakk i før modellene ble sluppet ut. Nå så begynner jo mobiltelefonene å bli ganske avanserte og ikke minst med en god del minne. Dette gjør jo at firmware oppgraderinger faktisk kan gjøres ganske omfattendes. Noen som tror eller vet ganske sikkert at man kan håpe på helt nye funksjoner eller vil det som tidligere dreie seg mest om å luke bort feil og anomalier? X. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Det vanligeste er at telefonene kun "forbedres" ut over FW versjonene, det er generelt svært generelt at nye funksjoner tilegnes utover FW versjonene, men det har selvsagt skjedd det også. Men helt nye funksjoner er ikke så sannsynelig i bunn og grunn siden de ofte krever nye komponenter i selve mobilen, noe som ofte ikke kan ordnes i etterkant. Og selvsagt er det 'bedre' for produsentene å heller lansere en ny mobil med nye funksjoner, for å gjøre den spennende enn å bare oppgradere modellene hele tiden via FW Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg husker veldig godt i gode gamle dager da de gjorde dette med SE T68. Når de lanserte T68i kom de med FW oppdatering til alle med den gamle T68 så den fikk samme funsjoner (MMS og andre småting) Generelt sett vil det nok ikke skje så ofte det som jeg beskrev over. Grunnen til at de gjorde dette var at de hadde lovet at T68 skulle ha MMS når man kjøpte den, men det fantes ikke da. Så når de lanserte i versjonen kom de med disse ekstra funksjonene som egentlig skulle vært der fra starten av. Jeg tror at man kunne gjort slike ting oftere hvis de ville, men de lanserer heller en ny telefon med disse nye telefonene enn å lansere en ny FW oppdatering. -Heiper- Lenke til kommentar
genser Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Tråd flyttes til "Programmer og OS" da denne tråden dreier seg om firmware. Les her angående inndelingen av mobil-forumet: http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=338721 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå