Kjeksen Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hei! Lurer på hva max spenning er på amd64 3000 "winchester" er, cpu`en kjører nå på standard og spenningen ligger på 1.450V tempen ligger på 26 grader idle og 37 grader load ( boxed vifte ) tenkte jeg skulle prøve å klokke litt ( kommer ikke å klokke så altfor mye med tanke på at jeg har boxed vifta ) men venter en ny vifte i posten snart. Så derfor lurer jeg litt på hvilke spenninger dere kjører på deres cpu`er, og hvor mye har dere klokket den? lurer også på hva max volt en AMD64 3000 tåler. takker for alle svar! Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Det er temperaturen som dreper cpu'en. Ikke volten. Så lenge du har fine temperaturer så kan du fint skru vcore litt opp Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 mener jeg har hørt snakk om at det er visse spenninger man burde holde seg under, ellr tar jeg helt feil her? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg pleier å si at men ikke skal gå over 60°C load. Med ekstreme spenninger der det ikke lenger bare er temperaturen som tar knekken på CPU'en (elektronmigrasjon) vil den, med luftkjøling, ligge langt over 60°C load. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg har hørt av en som har hørt at 1,7v er MAX. Selv har jeg kjørt min på 1,6v på det meste, men har selvfølgelig ikke merket noe til noen senskader da prosessoren kun er to uker gammel hos meg. Nå kjører jeg den på 1,55v, og så lenge man holder seg på fornuftige temperaturer, skulle ikke 1,6 f.eks være så farlig. Lenke til kommentar
swiper Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Har en 3200+ luftkjølt (2,0 GHz) klokka den til 2,7 GHz, maks spenning jeg hadde den på var 1,65v. Men skal du klokke langt må du ha minne som er av god kvalitet. Som noen har sagt fra før av, er det nok smart å holde seg under 1,7v viss du ikke har ekstremt god kjøling. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 okai, må nok det. Har boxed vifta men har klokka min amd64 3000 opp i 2,2 ghz uten å justere på spenning så det ser lovende ut når jeg får ny kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå