sveggi Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Jeg har en proson rv 2300 DTS forsterker (ikke rare greiene ) jeg har også proson twin 2010 høytalere, dette fungerer helt fint, men vurderer nå å gå over til sorround. Forsterker Høytalere Sorround anlegget jeg vurderer er Dali concept 6, dali concept 1 + dali concept CT senterhøytaler. Klarer denne forsterkeren dette settet? Er fult klar over at dette er en skikkelig dårlig forsterker, men. Klarer den eventuelt å drive en dynabel phobos? Endret 8. januar 2005 av sveggi Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 En bærbar cdspiller klarer å drive en Dynabel Phobos.. Den er en aktiv sub. så den har innebygget forsterker. Lenke til kommentar
sveggi Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Ok.. Hvilken kabel trenger jeg fra phobos til forsterkeren? Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Trenger en helt vanlig signalkabel til dette. Kan bruke de vanlige "lakrislissene" som gjerne følger med anlegget. Får også kjøpt spesialkabler til formålet, men de koster gjerne litt mere... Her er link til et tips Du får de nok billigere enn dette og... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Det du linker til der Audioslave, er en VELDIG bra kabel til den prisen... Men hvis du skal investere i orntlige kabler må du fort vekk opp i det dobbelte... Men det er absolutt en kabel å anbefale.... Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Linket bare til en kabel jeg regnet med lå i prisklassen til personen. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Den er kjempe bra den da... Anbefales..... Lenke til kommentar
sveggi Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Takk for tips! MEn er det noen som har formeninger om de Dali høytaleren på min forsterker? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) De har jeg null erfaring om... Så der må noen andre svare trur jeg... Vær ærlige da da folkens..... Er ikke no gøy å få feilinfo når det står på tusenlapper... Endret 9. januar 2005 av Pluggen Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 skal du ha et billig surrond anlegg da har ikke jeg noe peiling.. men skal du ha et bra et da kjøper du alt hver for seg (bygge et selv) kjøp på www.ljudia.com der har dem bra priser og alt du trenger Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Ljudia er en spesifisert stereoforhandler (derfor vekdig dyr) du kan kanskje få tak i samme høytalere på for eks. Expert og spare 500-1000 kroner på de, en del på forsterker/receiver, osv osv.... kjøp disse tinga på litt andre steder enn de som er spesifiserte... (Med mindre du har noen rabatter å gå på..) Kjøp kabler å såne ting på Ljudia, da de har bedre peil på hva du skal ha til det anlegget... Sparer masse penger på det... Lykke til Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Ljudia er en spesifisert stereoforhandler (derfor vekdig dyr) du kan kanskje få tak i samme høytalere på for eks. Expert og spare 500-1000 kroner på de, en del på forsterker/receiver, osv osv.... kjøp disse tinga på litt andre steder enn de som er spesifiserte... (Med mindre du har noen rabatter å gå på..) Kjøp kabler å såne ting på Ljudia, da de har bedre peil på hva du skal ha til det anlegget... Sparer masse penger på det... Lykke til åja sorry glemte at jeg har 30% rabatt på ljudia... sorry men du kan i hvert fall se på alt der da... sjekke hva du skal kjøpe og sånn hehe Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 okay... 30% vil si at du betaler det samme som noen andre på elkjøp eller expert.... Men sjekk der å hør, og kjøp de "store" delene andre steder... Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Bygg deg et anlegg selv. men det er ikke smart å kjøpe på ljudia(uten rabatt) da er du blakk med en gang hør på "pluggen" kjøp "store" ting andre steder men kabler og sånn på ljudia Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jepp... Bra vi er enige med hverandre på detta området.... Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jepp... Bra vi er enige med hverandre på detta området.... hehe LOL Lenke til kommentar
sveggi Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe det Dali anlegget, men jeg trenger respons om det er vits i å investere i dette da kanskje ikke forsterkeren min klarer å gi nåkk effekt/strøm?! Andre komplette sorround anlegg til rundt 6000 jeg burde se på? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Phillips LX8500 tror jeg det heter. Ligger på 7500 kroner, og er veldig bra på musikkplater også. Trådløse bakhøytalere er det også. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe det Dali anlegget, men jeg trenger respons om det er vits i å investere i dette da kanskje ikke forsterkeren min klarer å gi nåkk effekt/strøm?! Andre komplette sorround anlegg til rundt 6000 jeg burde se på? Det beste rådet jeg kan gi deg er at du dropper bakhøyttalerne og centeren,så kjøper du Dali Concept 6 og denne reciveren.Bakhøyttalerne og senteren kjøper du senere når du har råd.Denne løsningen vil du bli mye mer fornøyd med på lang sikt,enn om du kjøper et jalla Philipsanlegg nå. Du kan selfølgelig kjøpe alle høyttalerne nå og kjøpe reciver senere,men lyden blir da elendig. Endret 11. januar 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå