Gå til innhold

Alignment problemer med siden min i Opera

Anbefalte innlegg

Siden.

Hvis du åpner siden i IE, blir hele siden alignet i centeret på skjermen, ved bril av <align="center">, men i opera blir det ignorert, der legger hele greia seg til venstre. Noen som har peiling på hva som kan være galt her? Takker for alle tips og mulig løsninger.

takk for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, align="center" er ikke gyldig kode, noe som gjør at nettelesere som leser siden riktig ignorere denne taggen.

Det du må gjøre er å plassere div'en inne i en #container som du gir text-align: center; og margin: 0 auto;. Hvis jeg husker rikitg i farta.

Du slenger alt som skal sentreres inne i #container.

#container {
text-align: center;
margin: 0 auto;
width: 700px; /* For eksempel */
}

:)

Lenke til kommentar

Men jeg bruker jo ingen <div> tags i htmlen min, er det du mener?

Sorry asså, er skikkelig noob, begynnte å lære meg CSS for to dager siden, og HTML for en uke siden såå hvis du kunne gidde å ta deg litt mer tid til å forklare hadde det vært supert, hvis ikke, takk for innlegget ditt uansett!

Lenke til kommentar
Men jeg bruker jo ingen <div> tags i htmlen min, er det du mener?

Sorry asså, er skikkelig noob, begynnte å  lære meg CSS for to dager siden, og HTML for en uke siden såå hvis du kunne gidde å ta deg litt mer tid til å forklare hadde det vært supert, hvis ikke, takk for innlegget ditt uansett!

Hva bruker du da? (det var, ironi?)

Regner med du bruker tables da. Gjør det samme der, sleng hele tablesuppa di inn i en div kalt container.

Slik skal alt se ut (rett meg hvis noen oppdager feil): Og <style> plasseres mellom <head> og </head>

<style media="screen" type="text/css">

#container {
text-align: center;
margin: 0 auto;
width: 700px; /* For eksempel */
}

</style> 

<div id="container">

<!-- Tabeller plasseres her! Men skal du gjøre det riktig fortsetter du med div og css. -->

</div>

Edit: @satyrium: Mente såklart align="center" på en div. Fordi det spørsmplet er ikke tatt opp få ganger.

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...