Konamixx Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Vurderer kjøp av ekstern harddisk da min bærbare er full til randen. Lurte på om noen hadde noen gode tips om gode eksterne. Erfaringer? Lurer også på hva som er raskest av Firewire og USB 2? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Har du sett på de nye seagate eksterne diskene som komplett.no har? Tror jeg skal ha 400Gb versjonene selv når de kommer på lager Har både USB 2.0 og firewire. Teori: USB 2.0: 480 Mb/s = Max 60 Mbyte/s Firewire 1394a: 400Mb/s = Max 50Mbyte/s Praksis: Jeg oppnår oftest rundt 10% høyere overføringshastighet med firewire. Skal dog nevnes at jeg enda ikke har klart mer enn ca 27Mbyte/s på firewire som er en del under teoretisk maksimum. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg kjøpte et eksternt kabinett for hardisk, og puttet inn en hardisk jeg hadde. Jeg bruker USB. En ting å tenke på er at man må ungå vifte. Den jeg har fulgte med en liten løs strømforsyning. Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Takk for svar! Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 sveinsel: må man unngå vifte? Er vel greit å avkjøle disken sin vel? Hvilket kabinett har du forresten? Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Hva er forskjellen på 8mb og 16mb cache? yter den mye bedre med 16mb? Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hei, jeg har en Western Digital ekstern harddisk på 250gb (link). Den fungerer finfint den. Eneste jeg kan trekke ned på er at den bråker litt mye. Ellers er den kjempefin den Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hva er forskjellen på 8mb og 16mb cache? yter den mye bedre med 16mb? nei, spess siden det ikke er en os disk. Yter litt bedre, men langt fra mye. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) sveinsel: må man unngå vifte? Er vel greit å avkjøle disken sin vel? Hvilket kabinett har du forresten? De uler så j****...Når de har løs strømforsyning varmer den ikke kabinettet. En harddisk som står i frluft holder seg mye kaldere enn en inne i et kabinet (systemtemp ~35C?)... En detalj er også at en ekstern disk ikke behøver være på hele tiden. Bare når man utveksler filer. Da varer de lenger.... Edit: Finner ikke eksakt varen , men det er noe sånnt.... Endret 9. januar 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
Dieu Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Noen som har erfaringer med Maxtor-disken som er på tilbud på komplett nå? 300 GB til under 2000.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå