.Marcus Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Vel, har lenge fundert på om jeg skal formatere diskene mine i FAT32 format i stedet for NTFS, har liksom fått det inn i hodet at FAT32 er ørlite raskere, men er det ikke bedre å sette det hele i RAID_0 i stedet? Men det går vel ikke om du har en S-ATA HDD og en Ultra-ATA? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hvis du skal bruke Win2000/XP er FAT32 uansett ikke å anbefale, da det gir lavere filsikkerhet og større begrensninger på filer. Du kan like gjerne kjøre NTFS, da det er et mye bedre alternativ enn FAT32. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Tror ikke du vil merke så fryktelig mye ytelsesforskjell uansett, så bruk NTFS i stedet. Når det gjelder RAID 0 så er det noen hovedkort som støtter en kombinasjon av S-ATA og P-ATA (det var i hvertfall det før). Lenke til kommentar
atrax Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm Konklusjon: NTFS, om du ikke skal ha direktetilgang til disken fra Linux eller eldre Windows-systemer. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 FAT er egentlig totalt ubrukelig med store disker. Les denne: http://www.pcguide.com/ref/hdd/file/partFAT32-c.html Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 holder meg til NTFS jeg da Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 holder meg til NTFS jeg da Egentlig er NTFS ganske ubrukelig til skikkelig fillagring, men av de to er det nok NTFS som er det beste alternativet. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 For å svare på spørsmålet, fat32 er noe raskere ettersom det er et enklere filsystem, men tror ikke jeg vil anbefale det om du ikke har helt spesielle behov. NTFS er sikrere og langt mer fleksibelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå