Gå til innhold

Artic Cooling VGA Silencer og et ødelagt 9600XT

HamiltonII

Anbefalte innlegg

Heisan fikk overnevnte vifte i forgårs,fikk den montert temp lå da på ca.30 grader ganske stabilt alt så ut til å virke fint.

PC'en stod på nesten et døgn og jeg gikk å la meg,når jeg våkner er hele pc'en død..etter en del feilsøking viser det seg at det er skjermkortet (9600XT) som er synderen....MEN jeg kan ikke se noe tydlige merker eller noe annet som skulle tilsi at jeg har svidd kortet,er det noen som har en ide om hva som kan være årsaken?

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg målte tempen med Ati's control center...

Kjøleren virket som den satt godt på, men jeg synes det er rart jeg ikke kan se noe svimerker eller lignende.

(Er litt usikker på om dette er i feil kategori,skulle kanskje vært under skjermkort?)

Lenke til kommentar

Ja jeg tenkte på det samme selv,så at jeg hadde griset litt med kjølepastaen fikk vasket det av uten at det hjalp så det kan være det ja :( men det er jo litt merkelig at kortet fungerte i nesten et døgn før det tok kveld.

Får vel hive meg over i skjermkort avdelingen å spørre etter råd om nytt kort....

Lenke til kommentar

Mener at kjølepastaer i starten blir litt mer flytende av varmen, slik at de legger seg bedre i sprekker og slik. For så å stivne etter vært.

Sjekk med skjermkort ekspertene. Kanskje du må resette bios på kortet eller noe slikt, har ikke peiling på hvordan.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok rundt 3 uker siden siste innlegg, jeg tok av VGA silenceren puttet på orginalviften å sendte kortet tilbake til butikk siden jeg ikke kunne se noe fysiske skader på kortet.

Etter 2 uker får jeg kortet i retur med testmelding at det virker fint, putter kortet i maskinen og jaggu virker det ikke.

Men nå kommer det som jeg finner merkelig, i en slags over-optimistisk rus slenger jeg på VGA silenceren igjen siden den kan jo ikke ha skadet kortet på noen måte, men akkurat det samme skjer igjen, maskinen er død, ingen POST screen ingenting, bytter igjen over til orginalvifte og maskinen er like død.

Hvorfor? Er det noen som skjønner hva som skjer evt. hva jeg gjør galt her?

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar

Reset BIOSen din og prøv å starte opp. Høres ut som om du har overklokket og noe har skjedd. Sjekk om det kommer noen feilmeldingskode via pc-speakeren, og i såtilfelle hvilken. Det kan fortelle deg hva som er galt. Hvis hovedkortet ditt har et feilmeldings "display" så bruk det i stedet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...