ahrrrg Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Skal hjelpe en kompis med å bygge pc. Jeg har satt sammen noen før, men aldri AMD. Lurer på om disse tingene passer sammen: AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939 Asus A8N-SLI Socket 939 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 PCI-Express Noe som burde endres? Budsjettet er godt sprengt allerede... Edit: Hvor kraftig PSU trengs det? Endret 8. januar 2005 av ahrrrg Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Det der burde egentlig passe veldig bra, men jeg ville gjort visse revurderinger: 1. Trenger han virkelig det hovedkortet der? Et nForce 3-basert hovedkort yter jo omtrent like bra. 2. Jeg har hørt mye bra, men også MYE dårlig om RAM fra TwinMOS. Vær litt obs på at dette er kompatibelt før du bestiller. 3. Hvor kraftig PSU? Tja, kommer litt ann på, men jeg ville vel kanskje vurdert en passelig billig 450 (eller noe i den duren) fra en bra fabrikant. Om du vil kline til velger du selvfølgelig OCZ eller sånne typer fabrikanter. *EDIT: Slengte sammen det du hadde satt opp og kom fra til at det koster ca 6500. Min tur: MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, Tv-Out, Dual-DVI, Retail Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched ValueRAM 512MB Dette kommer på 6548,- PSU: Fortron Strømforsyning ATX 400W 120mm, 20Pin & 24Pin SATA Special Edition Vår pris: kr 695,- Endret 8. januar 2005 av ahpadt Lenke til kommentar
ahrrrg Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 1. Trenger han virkelig det hovedkortet der? Et nForce 3-basert hovedkort yter jo omtrent like bra. 2. Jeg har hørt mye bra, men også MYE dårlig om RAM fra TwinMOS. Vær litt obs på at dette er kompatibelt før du bestiller. 1. Jeg tenkte at siden prisforskjellen er så liten, at det var lurt å gå for et nforce 4-kort. Det er jo også noen greier med AWBOX og BIBOX på disse prosessorene (90 vs 130nm???). Har som sagt ikke peilingen på nyere AMD. Tenkte NF4 kunne være mer oppgraderbart mht. prosessor? 2. Nettopp det som bekymrer meg mest. Så det stod noe sticky om det i dette forumet, ble for mye for meg. Fins det rimelig RAM som 100% sikkert fungerer? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 1. Trenger han virkelig det hovedkortet der? Et nForce 3-basert hovedkort yter jo omtrent like bra. 2. Jeg har hørt mye bra, men også MYE dårlig om RAM fra TwinMOS. Vær litt obs på at dette er kompatibelt før du bestiller. 1. Jeg tenkte at siden prisforskjellen er så liten, at det var lurt å gå for et nforce 4-kort. Det er jo også noen greier med AWBOX og BIBOX på disse prosessorene (90 vs 130nm???). Har som sagt ikke peilingen på nyere AMD. Tenkte NF4 kunne være mer oppgraderbart mht. prosessor? 2. Nettopp det som bekymrer meg mest. Så det stod noe sticky om det i dette forumet, ble for mye for meg. Fins det rimelig RAM som 100% sikkert fungerer? 1. Kjøp en 90nm CPU om det står mellom det. nF 4-baserte hovedkort vil være mer fremtidrettet, men uansett, nF 3-baserte hovedkort vil leve LENGE enda. 2. Se forslaget jeg satte opp. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 BIBOX er 90nm og de produserer litt mindre varme og er litt mer klokke vennlige, corsair value serie og kingston value bør fungere fint, merk at du bør kjøpe ram som er cl2 eller 2.5 og prøve å styre unna cl3. ser bra ut det oppsettet, forskjell fra nforce 4 og 3 er at nforce 4 kan ha 2 skjermkort (enkelte nforce 4 kort altså, inkludert det du har valgt) da man bruker regne kraften fra begge kortene og gir opptil 100% bedre ytelse. Noen nforce 4 kort støtter også sata2 Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 RAM På PS Data har de 2x512 Geil brikker til 1200 å noe. De skal være bra (har bestillt selv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå