Gå til innhold

Hva er feil? Hvorfor starter ikke maskina?

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått in hovedkortet mitt for en 3e gang! Å hva faen skjer? Akkurat det samme som förste gang, ikke NOEN som helst respons fra maskina.. viftene pröver ikke engang å starte for et ms!

hardware:

mobile xp2400+ (funker på annen maskin)

ati radeon 9800SE AIW (funker annen maskin)

Enermax 350w psu (funker på annen maskin)

2x 512mb Twinmos pc2700 (veit ikke om de funker)

hovedkort: MSI k7n2 (nForce2)

Hva kan vaere feil? Det eneste som jeg ikke har fått testa på andre maskiner er ram brikkene.. men en ram-brikke kan da vel ikke ödelegge ett hovedkort för det ens har fått startet opp?

Er skikkelig sint nå, särlig som ITbutikken tar ca. en og en halv måned på seg for å få ting reparert..så har venta omtrent 4 måneder på å få igang denne maskina.. Ser ut å bli minst ett halvt år för jeg får den igang..

Lurer på hvor mye den er verdt da jeg.. :/

Föler meg litt lurt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel - jeg har egentelig ikke peiling, men hvis jeg skal slenge ut et forslag: kan det være at hovedkortet kortslutter mot et eller annet i kabinettet, og at det samme punktet fører til kortslutning hver gang du monterer hovedkortet?

nope det jeg trodde osso förste gang, så da lot jeg det ligge på plasten når det kom andre gang for å vaere sikker på at det ikke var jeg som fökka hk'et.

Lenke til kommentar

Cpu-vifta på feil kontakt..........

Men jeg tror heller at på/av bryteren ikke virker...

Se godt etter hvilke to kontakter den skal kobles til. Bruk en kniv, skrujern eller noe for å kortslutte over de kontaktene litt forsiktig....

Få høre hva som skjer.... :D

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Du kan ha en defekt psu, det er vel det mest sannsynlige. Overspenning, overledning eller en eller annen feil. Jeg ville sjekka det først med et multimeter.

Om hk ikke får riktig spenning vil du mest sannsynlig ødlegge det gang på gang, samme hvor mange nye hk du får.

Endret av Doleo
Lenke til kommentar

Har du montert CPU vifta skikkelig? Rett vei altså.

Kobl fra alt unntatt skjermkort, hk, ram og cpu, og prøv.

Sjekk selve strømkabelen din. Prøv med en annen. Prøv til og med på en annen stikkontakt. Det er ofte de enkleste løsningene på problemene.

Lenke til kommentar

Har selv hatt en defekt PSU som virka med andre maskiner! Aner ikke hvordan det hang sammen.... PSU virka med annet hk, hk virket med annen PSU, men de virka ikke sammen!

Noen ganger virka skrutrekker kortslutning over power-sw pinnene på hk, mens andre ganger virka ikke det heller.

En kickstart metode som alltid virka var å lage en kortsluttning mellom grønn og svart ledning mellom psu og hk, og trykke power knappen samtidig.

Lenke til kommentar
Har selv hatt en defekt PSU som virka med andre maskiner! Aner ikke hvordan det hang sammen.... PSU virka med annet hk, hk virket med annen PSU, men de virka ikke sammen!

Noen ganger virka skrutrekker kortslutning over power-sw pinnene på hk, mens andre ganger virka ikke det heller.

En kickstart metode som alltid virka var å lage en kortsluttning mellom grønn og svart ledning mellom psu og hk, og trykke power knappen samtidig.

Har testa med psu'en til maskina jeg bruker atm, men gir heller ikke noe respons..

hvordan får en målt spenningene til den andre psu'en vis jeg kobler den til den maskina her?

//takker for alle svar =)

Endret av H_Bozz
Lenke til kommentar

Kanskje det rett og slett er startknappen på maskina de? Var så logisk at jeg ikke tenkte på det før nå... Ta de pinsene som startbryterne er koblet til og kortslutt dem med et skrujern eller annet av ledende materiale! Husk på å ta det vekk igjen...

Lenke til kommentar

Er det noen lampe på hk som lyser / skal lyse når strøm er koblet til og maskina er av? Er det liv i den lampa?

Prøv å kortslutte pinnene som power-sw står på, slik som mange andre har foreslått.

Funker ikke det heller så kortslutt grønn og svart på psu mens den er koblet til hk. (Jeg lagde en U av en binders, og stappa den i hk pluggen fra ledningsiden.)

NB: du er sikker på at du har montert hk riktig? Brukt spacere der de skal være, og ikke har noen ekstra som står opp og kortslutter?

Lenke til kommentar
Er det noen lampe på hk som lyser / skal lyse når strøm er koblet til og maskina er av? Er det liv i den lampa?

Prøv å kortslutte pinnene som power-sw står på, slik som mange andre har foreslått.

Funker ikke det heller så kortslutt grønn og svart på psu mens den er koblet til hk. (Jeg lagde en U av en binders, og stappa den i hk pluggen fra ledningsiden.)

NB: du er sikker på at du har montert hk riktig? Brukt spacere der de skal være, og ikke har noen ekstra som står opp og kortslutter?

uhm, er temmelig mange svarte ledninger fra psu'en =)

vilken er det jeg ska kortslutte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...