DementedAlbino Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Jeg har nå bestillt meg en gpublokk, men jeg er litt usikker på hva som vil være det beste måten å koble dette opp på. Har to alternativer, så vil gjerne høre deres synspunkt på dette. Alternativ 1: Pumpe-->cpu-->gpu-->radiator-->pumpe Alternativ 2: Pumpe-->y-ledd som splitter vannslangen slik at ene går til cpu, og andre går til gpu-->y-ledd for å få slangene til en igjen-->radiator-->pumpe Hva tror dere vil gi best kjøling? Endret 8. januar 2005 av svortevik Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Pumpe, rad, CPU, GPU, tank. Basta finale, tør jeg påstå.... Glem "Y"-leddet, liten eller ingen gevinst i slike løsninger, heller tvert imot. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Enig med Skrue. Alternativ 1 ! Alt i serie. I et "normalt" system spiller ikke rekkefølgen så stor rolle. I et hardt klokket system er det vel best at CPU og så GPU får vannet rett etter radiatoren. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Grunnen til at jeg tenkte å bruke ett y-ledd var for å slippe at vannet som skal til gpu er ferdig oppvarmet når det kommer så langt, og at begge vannblokkene får "kaldt" vann fra radiatoren, og ikke oppvarmet vann fra en tidligere blokk. Har tenkt litt på dette med hvor radiatoren bør stå, og vil det ikke være lettere å holde vannet i en lav temperatur dersom det kjøles ned før det ender i vanntanken/pumpen? Jo mer vann som samler seg der med høy temperatur, jo vanskeligere vil det vel bli å holde en lav temperatur. Så om alt vannet som skal til tanken er nedkjølt da det ender der, vil ikke dette hjelpe til med å holde vannet som er i tanken fra før kjølig også da, eller? Jeg har ingen erfaring med vannkjøling, så bare tenker høyt her, og er helt sikkert noen som kan forklare meg hvorfor jeg tar feil..hehe Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Her er to PCer med alt vannkjølt og i serie. Pumpe-gjennom en PC-gjennom en PC til-radiator-pumpe. Har ikke høyere temp på CPU i maskin nr. to som får vannet. Derfor hevder jeg at rekkefølgen ikke spiller så stor rolle. Men i en skamklokket PC ville nok jeg også latt CPU få vannet etter radiatoren Endret 9. januar 2005 av OogaBooga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå