Gå til innhold

Hvilken av disse elkjøp pc-ene bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på å kjøpe meg ny pc. Vil kjøpe ferdig bygd og har sett på 2 pc-er som blir solgt på elkjøp.

Den ene koster 8995 kr.

Det er en:

Stasjonær PC med AMD Athlon 64 3400+(2,4 GHz) prosessor, 512 MB minne, 200 GB harddisk og 256 MB grafikkort.

Link til siden er:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

Den andre har noen av de samme spesifikasjonene, men har noen forskjeller:

Stasjonær PC med 3,4 GHz Intel Pentium 4 HT prosessor, 1024 MB minne, 320 GB harddisk og 256 MB grafikkort

Den koster 10995 kr.

Link:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

Har hovedsaklig tenkt å bruke den til vanlige program (store), men også en del spilling.

Hvilken av dem er den beste (til f.eks spilling)? Hvilken vil du ha valgt?

Prosessor:

Hvor mye mindre/mer yter en AMD Athlon 64 3400+(2,4 GHz) prosessor i forhold til en 3,4 GHz Intel Pentium 4 HT prosessor? Hvilken av dem er det beste valget ( til spilling og/eller program)?

Takk! :yes:

Hilsen Daniel aka. _Adler_

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha ferdig-pc, så ville jeg ikke kjøpt den i en av de store elektronikk-kjedene. Kjøp heller en PC hos en lokal dataforhandler, eller bestill hos PS Data eller Komplett. Da vil du få en mye bedre datamaskin, i alle fall i praksis.

En liten kommentar til en Expert-pc:

En kompis hadde kjøpt en Fujitsu-Siemens PC på Expert, og jeg skulle hjelpe han med et problem. Jeg tok en tur inn i BIOS, og der så jeg at FSB var 400 MHz (på en P4 2,8 GHz), og ikke kunne settes høyere. Dette var riktig nok en maskin til 6000 inkl. skjerm (17" CRT...), men trodde ikke den var så nedstrippet. Dette er et godt eksempel på at billig-PCer ikke alltid lever opp til forventningene, selv om spesifikasjonene er tilsynelatende meget gode...

Lenke til kommentar

Ingen av dem er bra til spill pga skjermkortet som var med i serien som er fjordårets flopp innen skjermkort. Hadde jeg skulle valgt mellom de to pcene ville jeg nok valgt den med 320GB HDD og 1GB minne. Hadde det vært jeg som skulle kjøpe ny pc ville jeg mye heller kjøpt fra en webshop. Du får så mye mer pc for pengene. Har du ikke mye peiling på PCbygging kan du bare be webshoppen bygge den for deg.

Bare mine tanker :)

- Azton

Edit: post 800 :)

Endret av Azton
Lenke til kommentar

Ingen skjermkorte er like bra som inne bygd :-p Men uansett. kjøp deg heller ferdig bygd på www.komplett.no www.netshop.no www.mpx.no www.psdata.no Masse meir for pengane + samme vilkår som i butikk :w00t:

Elkjop lurer folk 300 gb

3 ghz

skjermkort = dritt

For samma penga på ei av dei butikkane som eg har skreve opp får du masse meir glede uansett kva du skal bruke kassa til!

Lenke til kommentar

Nei den yter 3.4GHz.

Han gav bare et eksempel på hvordan Elkjøp prøver å lure til seg kunder ved å gi tilsynelatende gode spesifikasjoner, mens i virkeligheten er det ikke fullt så bra allikevel (tenker her spessielt på spill).

Lenke til kommentar

Det kan være en ide å studere de månedlige vurderingene hos Dinside.no .

De legges som regel ut i begynnelsen av andre uke i måneden .

Mange av dem som ytrer seg på forumet synes å ha gode erfaringer hos de tre nettbutikkene som har en slik kjekk liten link øverst hos HW.no .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...