WeeR Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Lurte litt på åssen forsterker jeg burde kjøpe... rundt 10 000.. har sett på harman kardon AVR 5500, men det er endel problemer med importøren av denne så det er lang ventetid.. har prøvd å få tak i lyd og bilde's nr 01, noen som vet om det er i salg noen steder? Noen som har noen ideer om hvilken forsterker som gir mest for pengene? -WeeR- Lenke til kommentar
mosher Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hva med en Harman/Kardon AVR 7000, den har jeg selv og det er godt fornøyd. Den kan du vel få for ca 10000 for øyeblikket ville jeg tro. Tror Rolf's hadde den til rundt 10k sist jeg var innom, men jeg kan ta feil. Mosher Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Takk for svaret.. hvor ligger denne butikken? eller webshop? :smile: Noen som har testet Marantz SR6200? -WeeR- Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 HK's AVR-5500 er glimrende! Alle webshop'ene var tomme og hadde leverandørproblemer osv (et par-tre uker siden) da jeg skulle ha en. Til slutt fant jeg frem til http://www.elgiganten.no, som har den til kr 8996,- INKL frakt, t.o.m. oppkrav. De hadde den ikke på lager, men 6 dager etter var den på mitt postkontor :smile: Stor takk til dem! AVR-7000 er ikke å anbefale HVIS du vil ha det nyeste av teknologi. For all del, en kraftig(!) og god receiver, men mangler mange nye finesser (inkl lydsystem) som x500-serien har. Sjekk ut specs'a, og gå for en 5500, det vil du ikke angre på! Lenke til kommentar
cky Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 NAD T761 eller Denon AVR-3802 er mine tips. NAD'en har meget bra lydkvalitet og er særdeles kraftig (Veier over 19kg). De 5x80watt som er oppgitt er svært moderate. (Tilsvarer langt mer om man sammenligner med f.eks Denon / Marantz). NAD'en er også veldig bra i stereo. Stikk innom 'klubben og hør selv. Denon'en har ikke like bra lydkvalitet som NAD'en etter min mening, men den har mere feautures som DPL2 (Du får selv vurdere om du trenger slikt). og den er 7 kanals! AVR-3802 er meget bra på hjemmekino, men lytter du mye til cd'er og skal bruke den i stereo hadde jeg valgt NAD'en. Harman/Kardon i liket med NAD er svært kraftig og oppgir ekte watt. H/K har også skikkelig kontroll i bassområdet. Men, H/K låter rett og slett ikke bra i stereo. Kvalitetsproblemene de har hatt er også en grunn til at jeg ikke ville valgt H/K. Kort sagt, om du bare skal se film, ta en titt på både T761 og AVR3802. Skal du også bruke den til stereo, så kjøp NAD T761. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Jeg ville ha gått for en Yamaha. De gir UTVILSOMT mest for pengene. bare se i lyd og bilde- hvem vant ?? nemlig......Yamaha vant. har masse power, bra lydkvalitet, og stort sett alt du behøver. Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Har selv Onkyo TX-DX595 og er storfornøyd, men tror vanlig pris er 7500 eller no, men du kan jo gå for en kraftigere modell. Onkyo TX-DX595 fikk best i test av hjemmekinoforsterker under 10 000 i lyd og bilde, dette kan være litt pga at denne var den eneste og første emd dpl2. Spiller veldig klart og fint men gir ikke så kraftig bass, men hvis du bruekr sub er dette ikke noe prob... Tror også at h/k avr x500 serien er et godt kjøp! eller denne som har "alt": http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=...product=avr3802 Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Gå for AVR7000!!! å påstå at den ikke har såååå mange finesser vel det er sant det... da den kom på markedet hadde den støtte for DTS.. hvor mange filmer fikk man med det formatet? så og si ingen.. Prodisentene av elektronikk er mye mye tidligere ute enn film industrien med å støtte nye formater Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 HK 7000 er (var) overpriset, utdatert og forfulgt av produksjonsfeil. Ikke kjøp den. Yamaha er bra saker, men de IMO har altfor mange DSP-modi istedet for f.eks Dolby Prologic II (dette bør du forlange i 10k-prisklassen). Den nye Marantz-serien ser lovende ut. Jeg ville gått for SR-6200. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Har selv hjemmekinoanlegg i 200 000,- kroners klassen (uten prosjektor) og har drevet med det en god stund. Ikke heng deg for mye opp i alt det nyeste, samtlige DVD i dag spiller enten DTS eller Dolby Digital, og innen noe 6.1 kanals system eller større blir vanlig, så er den forsterkeren du kjøper i dag utdatert for lenge siden. Når det gjelder DPL II så er det greit å ha, men ikke noe mer enn det. Har du DVD-spiller og en så god hjemmekinoforsterker kommer du aldri til å se på VHS igjen. TV-sendinger har god brukt for det, men hvor mye bra filmer går det på TV da? Og musikk blir du ganske lei av å høre på i DPL II etter en stund, og det er langt i fra high-end lyd.... men en nyttig funksjon. Hvor vil jeg hen med dette? Du kan få tak i en brukt hjemmekino forsterker som spiller fletta av alt under 10 000,- i dag, hvis du ikke henger deg opp i akkurat DPL II. Det er umulig, og jeg gjentar UMULIG å lage en forsterker som spiller ekte hi-fi og super hjemmekino til under 10 000,- Lisenser og ny teknologi koster alltid mer enn det smaker, og i den prisklassen må produsentene kutte ned på alt fordi markedet er så knallhard. Du får langt mer for pengene ved å kjøpe brukt. Har sett hjemmekinoforsterkerkombinasjoner som har kostet 35.000 som er satt ned til 10.000,- kun demobrukte, og det spiller bra, driver det meste og gir et solid inntrykk. Ellers har Yamaha mye bra som er lett å få tak i brukt, også Denon... Eventuelt Rotel. Velger du alikevel å kjøpe nytt kan jeg anbefale Denon 3802 til 10.000,- som er et knallkjøp til den prisen. Beste forsterker i prisklassen 7-15 000 i What Hi-fi. Spiller greit i Stereo også, og har det meste av utstyr og funksjoner. H/K er et solid amerikansk merke som spiller røft, og gir mye effekt for pengene. Men husk at Neby har hatt mye reklamasjoner på de produktene når de fortsatt hadde agenturet, og det finnes forsterkere som spiller "penere" og gir en tanke mer for pengene når det gjelder hi-fi. Yamaha er derimot ledene på hjemmekino-delen i den prisklassen, og gir et solid inntrykk i stereo. Stort sett et godt kjøp. Kjøper du nytt, be om tilbud, sammenlign priser. Forhandlerne har mye å gå på. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Og jeg glemte å si, ikke heng deg for mye opp i hva Lyd & Bilde sier, de er kjent for å ikke være 100% nøytrale i mange av sine tester. Men det kan være en pekepinn på hva du burde høre på... stol på dine egne ører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå