dsf Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 er på udkig efter et godt og lille digitalkamera, har lige slogt mit canon ixus 500 pga den langsomme fokusering nogle gange når der ikke er så meget lys - har en lille pige så nogle gange er der kun "den" ene siutation og så er den bare væk. og der synes vi at ixus 500 halter lidt! har set på: panasonic lumix dmc-fx7 canon ixus 40 casio exilim ex-z55 evt sony cyber-shot dsc-t3 - bare dyre memorycard! Lenke til kommentar
Rikkebladt Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hej Jeg skal selv have nyt digital kamera, og har været præcis de samme igennem som dig. Har læst en masse omkring kameraerne og spurgt en masse erfarne folk, og jeg er kommet frem til at det må blive casio's model jeg køber. Fravalgte T3 pga. de dyre memory kort + meget dårlig batteritid. Fravalgte også Panasonic FX-7 pga. den dårlige batteritid + skærmen "stikker" meget ud så bliver hurtigt ridset osv. Fravalgte IXUS 40 - hmm, tror egentlig bare det var fordi alt for mange har det! Vil gerne ha' et kamera der er lidt federe på en eller anden måde.... Men hvis man er ligeglad med mærke og vil være sikker på at få et allround godt kamera er IXUS et fint valg. Jeg kom altså frem til Casio fordi det i princippet kan det samme som FX7 - det har bare optisk søger og ekstremt go batteritid som store fordele. Især for mig der skal bruge det på en længere rejse, hvor der ikke lige altid kan lades op. Casio z-55 koster ca. 2800 på pixmania, hvilket gør det til det billigste af de de tre (T3, FX7 og Z-55). Håber du kan bruge mit svar. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Z55 har bildestøy og dårligere opptikk enn FX7. FX7 har i tillegg også optisk billedstabilisator, noe som er en stor fordel for å ta bilder innendørs. Når det gjelder de kjameraene dere har sett på her, så ville jeg plassert Z55 sist. Lenke til kommentar
dsf Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 memory-kort til sony er faktisk ikke så dyre mere, men okay...! og z55 kan du få til samme pris hos elgiganten. hvad med sony's dsc-p150.....det har nemlig fået rigtig flot anmeldelse, ved bare ikke med designet - men det er vel os bare en smag's sag. haha. men tager fx7 gode billeder, nogle steder bliver det anmeldt rigtig godt! og andre steder så er det kun okay billeder det tager - og når det måler/tester, er det så noget i sidste ende vi kan se på vores familiebilleder?? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Skal dere ta mest bilder innendørs, så vil fx7 være midt i blinken. Om det er mer utendørs, så vil jeg anbefale P150. Sistnevnte har jeg selv, og er strålende fornøyd! . Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 så vil jeg anbefale P150. Sistnevnte har jeg selv, og er strålende fornøyd! . Jeg lurer også på dette, eller et Ixus av noe slag. Hvordan er vekten, batteri og brukervennlighet på P150 syns du? Går det greit å ha i en lomme, inni en kameraveske? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 kameraet glir helt fint ned ilommen, men anbefaler kameraveske om du vil beskytte det mot skader og riper. Brukervennligheten er så og si perfekt. Alle knappene sitter enkelt til og er enkle å forstå bruken til, samt at kameraet også har flere avanserte muligheter. Batterikapasiteten vil jeg også si er meget meget god. Husk at dette kameraet for tiden er det beste kompaktkameraet akam.no har testet . Jeg er 100% enig med de. Lenke til kommentar
Rikkebladt Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Alastor: Forstår ikke du vil placere Z55 sidst på listen. Den får bedre karakterer i test end FX7. Iflg. testen er billedstabilisatoren meget dårlig på Fx7 - man kan egentlig ikk regne med den. Og så har FX7 ingen optisk søger og meget dårlig batterikapacitet. Det eneste Z55 får lavere karakterer i er optik - og der får den 4 hvor Fx7 får 5. Ellers får z55 bedre karakterer i alt og den samlede vurdering er også en karakter højere. Forstår godt du anbefaler P150 - men jeg synes designet er grimt og så er memory kortene alt for dyre. Og Z55 holder batteri længere end P150. Jeg ville aldrig vælge Ixus 40. Den får kun 3 ud af 6 i optik Lenke til kommentar
Rikkebladt Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 ALTSÅ: Jeg synes ikke der er nogen grund til ikke at vælge Casio Z-55... Lenke til kommentar
dsf Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 okay.... nu tror jeg jeg har den, hvad med sony p100 - der er ikke så meget billedstøj og det alle de mio.pixel, er det ikke kun for med som forstørre op i A4 størrelse og evt mer. man kan da ikke se alle de detaljer på alm 13*10 eller hva det nu hedder. og panasonic fx7 som får lidt dårlig anmeldelse, hva med fx2 - tit har mio.pixel og billedstøj jo noegt med hinanden at gøre og den har "kun" 2" LCD skærm så måske batt. klare sig bedre?? er det ikke os en mulighed, nogle som ved lidt om disse 2 andre kameraer???! Lenke til kommentar
dari Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg har stilt noen av de samme spørsmålene her. Sjekk tråden. Lenke til kommentar
dsf Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 men mon ikke så man kan regne med at der er mindre billedstøj ved en lavere opløsning, 4 mio.pixel, og længere batt. tid når LCD skærmen er mindre. det er jo ikke noget man kan se på de tekniske data på de 2 kameraer.... Lenke til kommentar
leica Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 men mon ikke så man kan regne med at der er mindre billedstøj ved en lavere opløsning, 4 mio.pixel, og længere batt. tid når LCD skærmen er mindre. det er jo ikke noget man kan se på de tekniske data på de 2 kameraer.... Jeg vurderer selv DSCT 3... kjøper dette rett fra importør og betaler rett under 3000 kr. Er dette ett greit kjøp. Har D70 som hovedkamera. Dessuten er ikke duo kortene noe særlig dyrere enn sd kort, så dette vil for meg ikke være noe argument. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg kjøpte meg nettopp et Ixus 40. Var litt i tvil om dette, eller Sony 150 et eller annet, eller et Casio Exilim-kamera. Så langt har Ixus 40 imponert meg stort. Var nok stort sett akkurat det jeg ville et kamera skulle være: Enkelt pek-og-klikk-kamera, blir gode bilder uten å fikse med instillinger. Veeldig lite og hendig. Utrolig rask oppstart, rask respons på bilder, se bilder fort etter hverandre og på å lagre film kjapt. Sistnevnte kommer kanskje av et Kingston 512MB Elite Pro SD-kort, som har kjappere lese/skrive-hastighet enn standard SD-kort. Alt i alt er jeg kjempefornøyd. Batterikapasitet kan jeg ikke si noe om ennå, da jeg ikke har klart å bruke det opp. Ladet opp batteriet fullt en gang, og har brukt det litt nå og da i par-tre dager. Jeg merker vel kapasiteten bedre på ferier og lignende, da man gjerne bruker kameraet litt mer. Foreløpig har jeg ikke tatt nok bilder til å behandle litt i Photoshop. Heller ikke tatt noe særlig utebilder, bare inne i en mørk leilighet. Men så langt har det gitt gode resultater, spesielt fra en som ikke kan noe særlig annet enn å sikte inn og klikke. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Tja, Casio kameraet har nok mest støy av disse. Har sett tester der Casio blir slaktet og kommer sist i bildekvalitet, mens Panasonic, Sony og Canon kameraet kommer langt oppe på listen, om ikke først. Enkeltstående tester skal man altså IKKE stole på da det kommer an på personlige preferanser, dyktighet, merketilhørighet og betaling fra produsenten. Har du hatt et Ixus 500 og kjøper Casio kameraet, kommer du til å bli meget skuffet da bildekvaliteten ikke kan sammenlignes. Ville nok kjøpt Ixus 40 av de som listes opp, men aller mest frister Nikon Coolpix 4200 eller 5200. Best bildekvalitet av alle disse kamera blant annet på grunn av meget god optikk. Mye bedre skjerm enn de nye Ixus modellene og Casio har den også (mindre, men mye skarpere, slik at man faktisk kan bedømme bildekvalitet og fokus). Ta en titt... den banker de andre på bildekvalitet (vet ikke helt hvordan Sony kameraet er, det skal jeg innrømme). Lenke til kommentar
dsf Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 der kommer et nyt sony P200 med større LCDskærm, 2" så den tager jeg - kommer her i starten af feb. sony har jeg læst at det skulle være et super kamera..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå