Møkkalasset Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Den på 36,... Den på 74,... Er dei like raske? meiner å ha lest at 36 gb`n er treigare... men på netshop står det at dei er like raske Endret 8. januar 2005 av psilocybe Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Den på 74GB har noe raskere søketid. Edit: 0,7ms eller noe. Endret 8. januar 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 74GB er bedre enn lillebroren fordi: Den har raskere overføringshastighet Kortere tilgangstid Mindre støy Mer lagringsplass Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Takker, men litt trist at ein må opp i den dyraste diksen (kunne ikkje begge to vert like) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Til vanlig bruk vil du aldri merke at 74GB-versjonen er raskere enn 36GB-en. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Til vanlig bruk vil du aldri merke at 74GB-versjonen er raskere enn 36GB-en. Nei men du får mer diskplass med 10K rpm ytelse Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Til vanlig bruk vil du aldri merke at 74GB-versjonen er raskere enn 36GB-en. Nei men du får mer diskplass med 10K rpm ytelse Leser dei ikkje like fort? Mens den andre har mindre søketid Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 74gig versjonen er faktisk ganske så mye bedre prosentmessing på mange områder. Selvfølgelig lagt på nær like stor forskjell som fra en Raptor 36 til en "normal" 7200 harddisk, men dog lett målbar, og kanskje direkte merkbar også avhengig av hva disken brukes til. Det finnes flere sammenligninger der ute på nettet av de to, men jeg har desverre ikek tid til å grave opp en test akkurat nå. -Stigma Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Et godt råd: Gå for en av disse i stedet: Maxtor Diamond disker! De er tett oppunder ytelsen til raptor diskene, er billigere og har mye mer lagringsplass OnT: 74gb versjonen er raskest som sagt... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Det finnes flere sammenligninger der ute på nettet av de to, men jeg har desverre ikek tid til å grave opp en test akkurat nå. http://www.storagereview.com/articles/2004...6WD740GD_1.html Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 74GB er bedre enn lillebroren fordi: Den har raskere overføringshastighet Kortere tilgangstid Mindre støy Mer lagringsplass At 74GB versjonen støyer mindre er vel rett og slett feil. De har akkurat samme støynivået (de nye iallfall), bare gå in på www.westerndigital.com og se på spesifikasjonene. Lenke til kommentar
Powerade Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 I teorien støyer de vel like mye men i virkeligheten er det noe annet. Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Raptor vs Raptor på Storagereview. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Det finnes flere sammenligninger der ute på nettet av de to, men jeg har desverre ikek tid til å grave opp en test akkurat nå. http://www.storagereview.com/articles/2004...6WD740GD_1.html Jeg vil bare si at jeg er så heldig å ha en slik disk, og når jeg ser testene av denne, så vil jeg kalle meg direkte lykkelig over å eie en slik! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 I teorien støyer de vel like mye men i virkeligheten er det noe annet. Uhm, hvorfor det? Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Raptor vs Raptor på Storagereview. Yikes, trodde ikke det var snakk om slike støynivåer... og jeg har bestilt 2 x36Gb raptor disker Hmmm, tror vel jeg muligens må se meg om etter støydempingsmatter etterhvert ja Lenke til kommentar
toretors Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Er vel en rev. 2 av 36 GB-versjonen som stiller på lik linje med 74 GB, eller? Lenke til kommentar
Eirik261 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Er det noen her som har erfaring med disse Maxtor diskene som skal være like gode?? Lurer så fælt på hva jeg skal velge.............Raptor eller en sånn disk fra Maxtror.......... Trenger hjelp!!!! Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Raptor vs Raptor på Storagereview. Yikes, trodde ikke det var snakk om slike støynivåer... og jeg har bestilt 2 x36Gb raptor disker Hmmm, tror vel jeg muligens må se meg om etter støydempingsmatter etterhvert ja Husk at dette er bare et par cm fra disken, støyende blir kraftig redusert på vei opp mot ditt øre. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Er det noen her som har erfaring med disse Maxtor diskene som skal være like gode?? Lurer så fælt på hva jeg skal velge.............Raptor eller en sånn disk fra Maxtror.......... Trenger hjelp!!!! Jeg har begge deler. Jeg kjører Raptoren som system-disk. Noe den er best til. Oxo kjører jeg den 250 GB 16 mb cache disken fra Maxtor som lagringsdisk. Jeg tror det er en tråd på forumet som faktisk kaller dette den optimale system-konfigurasjonen for en maskin så lenge du ikke går for SCSI. Jeg tror konklusjonen var at Raptoren er best på små filer, mens Maxtoren er svært god på å jobbe med store filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå