Gå til innhold

Raptor 36GB vs. Raptor 74GB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

74gig versjonen er faktisk ganske så mye bedre prosentmessing på mange områder. Selvfølgelig lagt på nær like stor forskjell som fra en Raptor 36 til en "normal" 7200 harddisk, men dog lett målbar, og kanskje direkte merkbar også avhengig av hva disken brukes til.

Det finnes flere sammenligninger der ute på nettet av de to, men jeg har desverre ikek tid til å grave opp en test akkurat nå.

-Stigma

Lenke til kommentar
74GB er bedre enn lillebroren fordi:

Den har raskere overføringshastighet

Kortere tilgangstid

Mindre støy

Mer lagringsplass

At 74GB versjonen støyer mindre er vel rett og slett feil. De har akkurat samme støynivået (de nye iallfall), bare gå in på www.westerndigital.com og se på spesifikasjonene.

Lenke til kommentar
Er det noen her som har erfaring med disse Maxtor diskene som skal være like gode?? Lurer så fælt på hva jeg skal velge.............Raptor eller en sånn disk fra Maxtror.......... :no:

Trenger hjelp!!!!

Jeg har begge deler. Jeg kjører Raptoren som system-disk. Noe den er best til. Oxo kjører jeg den 250 GB 16 mb cache disken fra Maxtor som lagringsdisk.

Jeg tror det er en tråd på forumet som faktisk kaller dette den optimale system-konfigurasjonen for en maskin så lenge du ikke går for SCSI. Jeg tror konklusjonen var at Raptoren er best på små filer, mens Maxtoren er svært god på å jobbe med store filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...