Gå til innhold

Problemer med Raptor disk..

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et 'MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB' hovedkort her og jeg får ikke windows xp cd'en til å finne disken. Har koblet den til md strøm og s-ata kabel. I manualen står det bare hvordan jeg fixer til RAID, men jeg skal ikke kjøre den i RAID. Finner bare drivere til RAID, og ikke til normal installasjon.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 Napp ut jumperen bak på harddisken.

2 Koble harddisken til S-ATA-port 3 eller 4

3 Skru på PCen

4 Installer Windows uten å behøve en ekkel gammel diskett i det hele tatt.

Slik gjorde jeg det på min forrige maskin, som hadde akkurat samme hovedkort. S-ATA-port 3 og 4 er native nForce3 250, mens 1 og 2 er "eksterne" porter som trenger diskettdriverne.

Lenke til kommentar

http://www.msi.com.tw/program/support/driv...?UID=572&kind=1

Last ned Serial-ATA driveren, pakk ut og legg på en diskett. Like etter du starter opp fra windows-cden står det nederst om du vil installere/legge til/whatever andre drivere, og da trykker du F& (som det står på skjermen).

Det beste er å bare ha Raptor-disken tilkoblet under installasjonen hvis du har andre disker.

S-ATA driveren fikk du helt sikkert med da du kjøpte hovedkortet (lå nok en diskett i hovedkortpakken).

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Sett seriel ATA som andre bootdevice (Floppy skal være den første og CD-rom tredje.) Så er det muligheter for en jumper som skal flyttes på enkelte HK. Se forøvrig om der er andre ting i BIOS av betydning (ehh...jeg kommer ikke på mer).

Edit:loddebolten Beklager ...jeg bruker for lang tid...

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Det er allerede en s-ata 200gb disk som står i pc'en fra før og durer så jeg vil anta at alt i BIOS er satt riktigt. Jeg koblet til raptoren der denne tidligere disken stod. Har prøvd forslagene til nå, men kommer ingen vei ennda :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...