Yois111 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Heisann! Har et 'MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB' hovedkort her og jeg får ikke windows xp cd'en til å finne disken. Har koblet den til md strøm og s-ata kabel. I manualen står det bare hvordan jeg fixer til RAID, men jeg skal ikke kjøre den i RAID. Finner bare drivere til RAID, og ikke til normal installasjon. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 1 Napp ut jumperen bak på harddisken. 2 Koble harddisken til S-ATA-port 3 eller 4 3 Skru på PCen 4 Installer Windows uten å behøve en ekkel gammel diskett i det hele tatt. Slik gjorde jeg det på min forrige maskin, som hadde akkurat samme hovedkort. S-ATA-port 3 og 4 er native nForce3 250, mens 1 og 2 er "eksterne" porter som trenger diskettdriverne. Lenke til kommentar
Yois111 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Hmm.. Tok ut av jumperen og prøvde både sata3 & sata4, men xp fant fremdeles ikke disken Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) http://www.msi.com.tw/program/support/driv...?UID=572&kind=1 Last ned Serial-ATA driveren, pakk ut og legg på en diskett. Like etter du starter opp fra windows-cden står det nederst om du vil installere/legge til/whatever andre drivere, og da trykker du F& (som det står på skjermen). Det beste er å bare ha Raptor-disken tilkoblet under installasjonen hvis du har andre disker. S-ATA driveren fikk du helt sikkert med da du kjøpte hovedkortet (lå nok en diskett i hovedkortpakken). Endret 8. januar 2005 av Nostradamus Lenke til kommentar
Yois111 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Det var noe av det første jeg har gjort, men det gikk ikke Har gjort dette en gang før, men da gikk alt greit (md et asus hk). Noen flere forslag? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 har du satt riktig innstillinger i bios.? dvs..boot fra scussi/s-ata alt etter hvordan biosen din er...!? ingen jumper på hovedkortet for å enable s-ata.? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Sett seriel ATA som andre bootdevice (Floppy skal være den første og CD-rom tredje.) Så er det muligheter for en jumper som skal flyttes på enkelte HK. Se forøvrig om der er andre ting i BIOS av betydning (ehh...jeg kommer ikke på mer). Edit:loddebolten Beklager ...jeg bruker for lang tid... Endret 8. januar 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
Yois111 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Det er allerede en s-ata 200gb disk som står i pc'en fra før og durer så jeg vil anta at alt i BIOS er satt riktigt. Jeg koblet til raptoren der denne tidligere disken stod. Har prøvd forslagene til nå, men kommer ingen vei ennda Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Har du vært her? Start=>Høgreklikk Min datamaskin og velg behandle=>Datamaskinbehandling=>Lagringsplass=>Diskbehandling.... Ser du den der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå