Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Vannkjøling Oik Cool tower eller Koolance PC2-901

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen erfaringer med disse, tenker da på Koolance PC2-901 vs Oik Cool tower (innovatek) vannkjølingskabinett.

Er primært interessert i støynivå, og ikke overklokkingsmuligheter og gjennomgående kvalitet på hele systemet.

Jeg vil ha et komplett system og ikke bygge noe selv, da jeg ikke har noen erfaring på området vannkjøling.

Systemet skal pr.dags dato kjøle en AMD XP1800+, har også 3stk 7200rpm HD'er i no-vibes rammer.

Takker for all info, og erfaringer.

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oik Tower kom dårlig ut i test såvidt jeg husker. Koolance er vel greit, men seriøst ville jeg satset på enkeltkomponenter eller en pakkeløsning.

Det er ikke avanserte greier, så hvem som helst kan klare å sette det sammen. Du kobler sammen noen slanger på noen nippler, det er alt.

Sjekk ut de dyreste innovatek settet, og danger den kjølerne.

Lenke til kommentar

Jeg har selv et Koolance PC2-601, og er ikke fornøyd med støyen. Pumpene hørtes ikke så mye, men suset fra de tre 80mm-viftene på toppen er mer enn merkbart ved lavt lydnivå på musikken. Spesielt om natta, når jeg skal sove. (Jeg bor på hybel, og sover i samme rom. :smile: )Dette er på Mode 1 eller 2 og prosessoren på 18 til 30 grader, avhengig av ambient (Vel, jeg har fått det på måleren til Koolance-systemet). Ved disse temperaturene kjører viftene på 40%. Tror ikke støynivået vil være så mye forskjellig fra PC2-901, siden systemet og viftene er de samme. Det gamle viftekjølte kabinettet bråkte faktisk ikke så mye mer. :cry:

Tror at Oik Cooltower bråker mindre, ettersom det bare har en 120mm vifte, med rheostat. Bakdelen da er at du ikke har automatisk justering og overvåkning av kjølingen, men-men... :wink:

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger

Du skrev at Oik sin løsning ikke kom godt ut? Den benytter jo Innovatek sitt system, med en liten oppgradering så har du Rev3 som har fått veldig gode skussmål på forskjellige hardware siter. Tror nok heller mot denne løsningen fra Oik med Rev3 innovatek.

Er det noen som har noen formening om plassering av radiator? Oik har plassert denne nede i bunnen, mens koolance i toppen, med denne vil ikke varmen fra radiator bidra så mye til kabinett varme skulle en tro?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

er enig at Koolance sine vifter bråker, men jeg byttet dem ut med regulerbare Enermaxer og skrur de ned så dem nesten ikke bråker, og skrur dem opp igjn om dagen. funker fint for meg. Har også vannavkjølt hardisk og chipset siden chipsetvifta bråka. Skal bare sette på blokk på radeon vifta som bråker mye mer og da er vi godt på vei. Har også Enermax PSU som jeg srkur ned om natta. Eneste som irriterr meg er LED'ene på toppn av kassa. Blir lyst i rommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...