Gå til innhold

Har noen et login-script?

Anbefalte innlegg

^^

Har desverre ikke tid til å lage noe selv nå så tenkte kanskje at noen var så generøse så de kunne dele sitt script med meg. Ikke link til hotscrips.com eller liknende sider da disse er ubeskyttede skcripts der passord og brukernavn står i koden.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, så på et av dem, men trenger litt hjelp!

login.php

<table width="315" height="199" border="0">
<tr>
<td><form name="form1" method="post" action="check.php">
<table width="407" border="0">
<tr> 
<td width="105">Username:</td>
<td width="194"><input name="username" type="text" id="username"></td>
</tr>
<tr> 
<td>Password:</td>
<td><input name="password" type="text" id="password"></td>
</tr>
</table>
<br>
<input type="submit" name="Submit" value="Login">
</form>

check.php

<?php
$admin1 = "xitach"; // first admin username
$adm_pass1 = "1234"; // first admin password 

$admin2 = "guest"; // second admin username
$adm_pass2 = "1234"; // second admin password

if(($username == $admin1 && $password == $adm_pass1) || ($username == $admin2 && $password == $adm_pass2)){
session_start();
echo "Congratulations " . $_POST['username'] . "<br>You may now proceed to the <a href="admin.html">admin area</a>!";
}

else {
echo "Username " . $_POST['username'] . " or password " . $_POST['password'] . " is incorrect, please try again"; } 
?>

admin.php

<?php 
if(session_start()){ ?> 
This is the admin area 
Add content in this section 
<?php 
} 
elseif(!session_start()){ 
echo "Not logged in, please log in"; 
} 
?>

Som du ser har jeg opprettet 2 kontoer der brukernavne og passordene er: xitach/guest og 1234. hva er feil? hver gang jeg taster inn noe i brukernavn-boksen eller passord får jeg denne meldingen opp:

You may now proceed to the admin area!"; } else { echo "Username " . $_POST['username'] . " or password " . $_POST['password'] . " is incorrect, please try again"; } ?>

Den funker altså ikke helt..

Jeg brukte denne.

Lenke til kommentar
da disse er ubeskyttede skcripts der passord og brukernavn står i koden.

Eh, er du nå helt sikker på det? Om et passord er oppgitt i php fila er det ingen måte en bruker kan se dette.

Og det er ikke bare en type scripts på hotscripts, sida er bare en samleside for tusenvis av forskjellige.

Lenke til kommentar

Eh, er du nå helt sikker på det? Om et passord er oppgitt i php fila er det ingen måte en bruker kan se dette.

Og det er ikke bare en type scripts på hotscripts, sida er bare en samleside for tusenvis av forskjellige.

De jeg har sett på hvertfall har vært delvis javabaserte... ;) Ikke særlig bra...

Lenke til kommentar

check.php:

<?php

$username = $_POST['username']; // Setter variabel som henter brukernavn fra skjema
$password = $_POST['passord']; // Setter variabel som henter brukernavn fra skjema

if($username == $admin1 && $password == $adm_pass1 || $username == $admin2 && $password == $adm_pass2){
session_start();
echo 'Congratulations " . $_POST['username'] . "<br>You may now proceed to the <a href="admin.php">admin area</a>!';
}

else {
echo 'Username " . $_POST['username'] . " or password " . $_POST['password'] . " is incorrect, please try again'; }
?>

Se om det funker bedre..

Er for trøtt til å se noe mer på det idag uansett..

Endret av brainbug90
Lenke til kommentar
check.php:

<?php

$username = $_POST['username']; // Setter variabel som henter brukernavn fra skjema
$password = $_POST['passord']; // Setter variabel som henter brukernavn fra skjema

if($username == $admin1 && $password == $adm_pass1 || $username == $admin2 && $password == $adm_pass2){
session_start();
echo 'Congratulations " . $_POST['username'] . "<br>You may now proceed to the <a href="admin.php">admin area</a>!';
}

else {
echo 'Username " . $_POST['username'] . " or password " . $_POST['password'] . " is incorrect, please try again'; }
?>

Se om det funker bedre..

Er for trøtt til å se noe mer på det idag uansett..

Funka ikke noe bedre da... :(

Lenke til kommentar

admin.php

<?php
if(session_start()){ ?>
This is the admin area
<a href="logout.php">Logg ut</a>
<?php
}
elseif(!session_start()){
}
?>

logout.php

<?php
session_unset()
echo 'Du ble nå logget ut!';
?>

Kan jeg få noen adresse så jeg kan teste å se selv?

Endret av brainbug90
Lenke til kommentar

HALLO....

Hva er det dere driver med? :p

For det første - slik fungerer det ikke. For det første fordi session_start ALLTID returnerer TRUE. Altså vil if (session_start()) { alltid "funke", logget inn eller ikke.

For det andre: What where you thinking? session_start skal bare signalisere at "på denne siden er det noen sessions som skal brukes, vennligst skru på muligheten for å hente ut og lage sessions" :p Den burde for øvrig bare stå øverst i dokumentet ditt et sted.

For det tredje. Les mer PHP. Spesielt tutorials om sessions..

For øvrig er det ikke veldig smart å echoe passordet folk har skrevet inn, folk kan bli VELDIG sure, det hadde jeg blitt. Tenk om noen andre sitter og ser på når jeg logger meg inn? :p

Jeg kommer ikke til å gi deg hele koden da jeg syns man bør lære. For å si det slik: Svaret inkluderer at du må bruke en $_SESSION['et_eller_annet'] = "blabla" variabel.. :p

LES OM SESSIONS, så kanskje du skjønner det, for guds skyld...

Lenke til kommentar

De jeg har sett på hvertfall har vært delvis javabaserte... ;) Ikke særlig bra...

Ja, da kan du ikke søke. (sarkasme)

Feks dette.

Men syns du var litt vag med info om hvordan du ville dette skulle fungere.

Lenke til kommentar

Trur jeg surra litt mye i går kveld :blush:

check.php

<?php

session_start();
$_SESSION['login'] = 'ok';
}

else {
?>

admin.php

<?php
if($_SESSION["login"] == ok){ ?>
This is the admin area
<a href="logout.php">Logg ut</a>
<?php
}
else {
}
?>

logout.php

<?php
unset($_SESSION["login"]);

echo 'Du ble nå logget ut!';
?>

Funker det bedre?

Endret av brainbug90
Lenke til kommentar

check.php

<?php

session_start()
$_SESSION['login'] = 'ok';
}

else {
?>

Lenke til kommentar

Hva med å se på bruk av "fnutter"(' og ") her:

må bli til:

echo 'Congratulations ' . $_POST['username'] . '<br>You may now proceed to the <a href="admin.php">admin area</a>!';

Det samme gjelder den neste echoen...

:-)

Endret av kakkle
Lenke til kommentar

Takk, nå kommer jeg inn på adminsiden, men jeg får opp denne meldingen først, og den ødelegger jo for all sikkerhet:

You may now proceed to the admin area!'; } else { echo 'Username " . $_POST['username'] . " or password " . $_POST['password'] . " is incorrect, please try again'; } ?>

Hva er galt? Dere kan også teste selv her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...