nofate Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Hei alle sammen I jul fikk jeg nytt skjermkort, ATI Radeon X800 Pro 256mb - det gamle jeg hadde var Geforce4 Ti noe. Da jeg satt det inn når jeg kom hjem fra der jeg var så funket det, installerte driverene og var klar til å peise på med HL2 / CS Source. Det som skjedde var at maskinen bare restartet seg med engang, ingen bluescreen eller noe. Så tok det litt stund før harddisken da ble skrudd på igjen og bootet inn i Windows. Etter det har jeg ikke kunnet spilt noen spill, den restarter seg faktisk av og til bare jeg trykker på en knapp eller gjør noe på maskinen. Jeg har prøvd ATI sine Catalyst drivere og Omega drivere og ingen av de gjør noe forskjell. Maskinen ser ut til å kjøre mest stabilt uten drivere. Så i dag tok jeg ut grafikk kortet og satt det inn i en annen maskin, men den manglet jo RAM og strømforsyning så jeg satt inn de jeg hadde. Den maskinen jeg satt det inn på er mye bedre enn min. Jeg reinstallerte XP, installerte drivere for maskinen og skjermkortet, alt så ut til å funke fint til jeg prøvde å spille Counter-Strike. Det var det eneste spillet jeg hadde som var rask å installere så jeg fikk testet skjermkortet. Jeg kom inn, endret litt på options som høyere oppløsning og keyboard greier, fant en server og koblet meg til der. Jeg fikk spilt litt og trodde problemet var borte men så plutselig restartet den seg som vanlig. Maskinen jeg bruker nå har dette inni seg: - nForce A7N8X2 ( vet ikke om det siste er noe god info ) - AMD AthlonXP 2500+ - 1024 MB ( 2x512mb TwinMOS DDR RAM ) - ATI Radeon X800 Pro 256mb ( DDR3 tror jeg ) - Et Creative Soundblaster Live! lydkort som jeg ikke har installert drivere for men kan være godt mulig at XP har gjort det. Strømforsyningen er en Enermax EG475AX-VE(G) , den har en maks power på 470W Temperaturen er forholdsvis greie, CPU temperaturen er 39-41*C men jeg vet ikke hva skjermkortet har for en slags temperatur fordi jeg vet ikke helt hvordan man skal måle det, men den er ikke særlig varm Hvis noen har en løsning eller triks som kan gjøre at jeg får spilt og gjort noe heavy på maskinen min uten å få reboot så vær så snill og skriv tilbake til meg Hvis ikke så må det nok sendes tilbake og få et nytt ett.. - Hilsen Henning Endret 8. januar 2005 av nofate Lenke til kommentar
arokh Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Du kan sjekke temperaturen på skjermkortet med atitool (http://www.techpowerup.com/atitool/), men tviler på at det er problemet. Ser at du har twinmos RAM, har veldig dårlig erfaring med disse modulene, anbefaler at du tester de med memtest86 eller lignende. Lenke til kommentar
nofate Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Oki, lastet ned atitool og fant ut hva temperaturen på GPUen var og den er på mellom 47-56*C Takk for tipset om memtest86, blir vel å teste det snarest. Lenke til kommentar
nofate Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Sorry for double post! Jeg har kommet fram til at det var som du arokh sa, RAM som forårsaker det, hvertfall mye av det hehe Jeg satt inn det gamle skjermkortet i sted da jeg trodde det var skjermkortet, men jeg fant ut at det ikke var det når jeg startet det opp. Da jeg prøvde å trykke Play games i Steam så klikket hele tingen. Da skjønte jeg at det ikke kunne være noe annet enn RAM eller lignende, så jeg tok ut en RAM brikke. Da fikk jeg spille i 7-10 minutter. Da tok jeg den ut og satt inn den jeg tok ut først, da fikk jeg spille i 14 minutter. Så jeg vil tro at RAM har noe med saken å gjøre. *Teste ram brikker* Lenke til kommentar
arokh Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Twinmos har en tendens til å bli fucka etter en tid. Dårlig kvalitet.. Kjøp deg ny Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hei alle sammen I jul fikk jeg nytt skjermkort, ATI Radeon X800 Pro 256mb - det gamle jeg hadde var Geforce4 Ti noe. Da jeg satt det inn når jeg kom hjem fra der jeg var så funket det, installerte driverene og var klar til å peise på med HL2 / CS Source. Det som skjedde var at maskinen bare restartet seg med engang, ingen bluescreen eller noe. Så tok det litt stund før harddisken da ble skrudd på igjen og bootet inn i Windows. Etter det har jeg ikke kunnet spilt noen spill, den restarter seg faktisk av og til bare jeg trykker på en knapp eller gjør noe på maskinen. Jeg har prøvd ATI sine Catalyst drivere og Omega drivere og ingen av de gjør noe forskjell. Maskinen ser ut til å kjøre mest stabilt uten drivere. Så i dag tok jeg ut grafikk kortet og satt det inn i en annen maskin, men den manglet jo RAM og strømforsyning så jeg satt inn de jeg hadde. Den maskinen jeg satt det inn på er mye bedre enn min. Jeg reinstallerte XP, installerte drivere for maskinen og skjermkortet, alt så ut til å funke fint til jeg prøvde å spille Counter-Strike. Det var det eneste spillet jeg hadde som var rask å installere så jeg fikk testet skjermkortet. Jeg kom inn, endret litt på options som høyere oppløsning og keyboard greier, fant en server og koblet meg til der. Jeg fikk spilt litt og trodde problemet var borte men så plutselig restartet den seg som vanlig. Maskinen jeg bruker nå har dette inni seg: - nForce A7N8X2 ( vet ikke om det siste er noe god info ) - AMD AthlonXP 2500+ - 1024 MB ( 2x512mb TwinMOS DDR RAM ) - ATI Radeon X800 Pro 256mb ( DDR3 tror jeg ) - Et Creative Soundblaster Live! lydkort som jeg ikke har installert drivere for men kan være godt mulig at XP har gjort det. Strømforsyningen er en Enermax EG475AX-VE(G) , den har en maks power på 470W Temperaturen er forholdsvis greie, CPU temperaturen er 39-41*C men jeg vet ikke hva skjermkortet har for en slags temperatur fordi jeg vet ikke helt hvordan man skal måle det, men den er ikke særlig varm Hvis noen har en løsning eller triks som kan gjøre at jeg får spilt og gjort noe heavy på maskinen min uten å få reboot så vær så snill og skriv tilbake til meg Hvis ikke så må det nok sendes tilbake og få et nytt ett.. - Hilsen Henning akkurat det der skjer med meg og får ikke fiksa det :/ Men jeg har amd 3500 Ati radeon x800 pro 1 gb croshair minne 400 w strømforsyning gigabyte hovedkort Er så kjipt når pcen rser seg når jeg spiller har prøvd alle ati driverene men den rser seg for det har formatert pcen circa 99 ganger oxo men finner ikke problemet ( Lenke til kommentar
arokh Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 akkurat det der skjer med meg og får ikke fiksa det :/Men jeg har amd 3500 Ati radeon x800 pro 1 gb croshair minne 400 w strømforsyning gigabyte hovedkort Er så kjipt når pcen rser seg når jeg spiller har prøvd alle ati driverene men den rser seg for det har formatert pcen circa 99 ganger oxo men finner ikke problemet ( Sjekk temperaturene dine og RAM'en med memtest86. Ikke særlig vits å reinstallere mer enn 1 gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå