Mato Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) vell slik er saken , nå får tiden bruker jeg en kiss Dp500 til av spilling av musikk og filmer fra datan , men nå i det siste er det begynt og dukke opp ganske mange nye codec som ikke er støttet og dette er jo iriterende , får og ikke si slitsomt . løsningen er jo og skaffe meg en ny media avspiller . så hva er alternativene 1 en moddet x-box 2 en normal pc med div media avspillere på 3 en htpc med tilsvarende programvare 4 ? annet jeg ikke har tengt på , som f.eks spillere som ligner på kiss dp500 bare med enda bedre støtte vell penger gror jo ikke på trær så dette må jo fikses under et stramt budjett , så jeg tror at en htpc er utelokket jeg har en gammel pc på ca 1-1,2 Ghz 128mb ram 15gb hd cdrom/brenner , denne burde jo duge med litt mer ram , lyden og bildet blir jo ikke helt det samme som kissen kunne levere sidne den hadde digetal ut og rimilig bra bilde (min erfraing med pc er at 600X400 ? er max og at det ikke er like bra som på kissen min) og vell det er jo det eg vill ha , like bra bilde . dette er jo en bilig løsing , men blir det tilfredstillede , og hvilken programvare burde jeg putte på denne pcen ? det og kjøpe et x-box kan jeg jo , jeg har en fra før , men jeg vil fortsette og kunne spille på live uten problemer så en extra en til media avspilling tror jeg hadde vært det beste dette er vell ca 3-3500 kr i pris vil jeg tro så hvist none kommer med noen gode tips og kanske litt hjelp på hvordan jeg kan bytte min kiss spiller ut med noe bedre så mot tas det med kjempe takk ,. btw jeg trenger ikke en dvd spiller da jeg har en nad sonefri dvd spiller meg høy kvalitet til avspilling av orginlt martiale EDIT: siftet topic i håp om flere lesere og kanske et svar Endret 10. januar 2005 av FtZ- Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 bare si litt om status var og hørte på noen deler til datan i dag , den MÅ jo ha mer ram så 512mb sdram for 969kr er vell ikke alt for ille . og så må den jo ha lyd kort med digetal utgang , dette med kostet meg 709 kr og da med en optisk utgang dette er jo bare 1678 , men bildekvaliteten blir jo ikke helt topp vill jeg tro , men så vidt jeg kan se er det en moddet x,box som er alternativet og det kommer jo på mye mer , og den blir jo ikke like kraftig med tanke på hdtv kavalitets filmer til htpc vil jeg jo og trenge en remote og disse har jeg funnet ut begyner på ca 300 noe som er overkommlig men , det er vell altids et men , et vanlig midtower i stua er jo ikke pent (eller stille for den saks skyld) . dette må fikses i så tilfelle , vi får se hva som skjer . og et lite spm på tampen : er et noen som kan anbefale meg noe programvare til denne manskinen , som er beregnet til midt bruk ? Lenke til kommentar
NakedChef Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg tror du får svar på mye av spørsmålene dine i Htpc guiden til Øivind Dahle, i skrivende øyeblikk er dog bare del en som er kommet. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Xbox (1200kr) + 250GB harddisk (1000kr) + chipping (500kr) = 2700kr. Skal du bare spille av DVD-er og brente CD-er med divx-er på (evt. streame filmer over nettverk), trenger du ikke harddisken. En aldeles brillefin løsning. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Xbox (1200kr) + 250GB harddisk (1000kr) + chipping (500kr) = 2700kr. Skal du bare spille av DVD-er og brente CD-er med divx-er på (evt. streame filmer over nettverk), trenger du ikke harddisken. En aldeles brillefin løsning. enig med det , hvor får jeg chippet for 500 en udel er jo at det ser dumt ut med 2 x-boxer da , får vell kjøpe meg en crystal . Jeg tror du får svar på mye av spørsmålene dine i Htpc guiden til Øivind Dahle, i skrivende øyeblikk er dog bare del en som er kommet. vet det , gleder meg til resten kommer en annen ting eg lurer litt på er en xbox sterk nokk , leste om en turbo (hjemmelaget) xbox, (linken var er på forumet skal se om jeg finner den ) er dette nødvendig EDIT1: et + er jo muligheten til "backupspill" EDIT2: her er linken jeg snakket om : http://www4.tomshardware.com/consumer/2004...timedia-02.html noen som vet hvor mye det vil ha og si ? altså og bygge en slik x-box Endret 11. januar 2005 av FtZ- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå