HellFire- Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 HK: Asus A7N8X-E Deluxe CPU: AMD Athlon XP Barton 2800+ Ram: Twinmos pc3200 512 MB.. kjøpte nylig 2 x 512 MB TwinMos ram! Satte de i pc'n idag. Fyrte opp Command and Conquer Generals! Spillte 2 min online, så fikk jeg feilmelding om at noe var galt med hardware, virus eller noe i den dur.. Slo av pc'n tok ut den gamle brikken, fyrte opp igjenn, spilte, though det hakket .. restartet.. spillte igjenn, det funket fint! Merkelig at rammen ikke e "kompitabel" når det er fra samme produsent, om jeg leser av "brikkene" så står det TwinMos på den gamle, og GCA/PCA eller noe sånt på de nye.. Når jeg starter pc'n står det at rammen kjører dual og at freaquencyen er 166 MHz, er den feil? Ikke vet jeg, men jeg er hvertfall litt del. Litt teit om jeg må selge gamle rammen, selvom jeg har "nok" ram. Regnet med at det passet fint samme, i og med at de var fra samme produset, men der tok jeg altså feil.. Noen som har peiling? Hva skal "rammen innstillig saken" stå innstill på i Biosen? Auto, eller BY SPD ? ... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Det skal stå "By SPD" nForce2 kort er ikke så glade i å ha 3stk minnemoduler, så det kan være dette som er probelemet. 166MHz FSB er riktig, dvs at ram'en kjører på 333MHz som er default for cpu'en Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Ok, den står på by SPD no, men da står det under: 200 MHz isteden for 166.. så skal jeg bare sette den til auto (166) igjenn? Sånn den kjører "synkronisert" med cpu'n ? Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Venter på svar.. Om jeg får da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå