pev Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hei! Jeg kjøpte en Dell PowerEdge i dag (en av de fra kampanjen til dell), men når jeg skulle velge kjerne i slackware cd-booten så stopper maskinen. Det siste som står før den bare fryser er: hda: attached ide-disk driver Noen som vet hva som er feilen? Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Var det når du skulle boote eller når du skulle velge kernel under installasjonen? EDIT: Regner med at du mener når du skal boote installasjonscd'en. Hvilken kernel var det som ikke fungerte? Hva med å bare trykke enter og boote bare.i kernelen. Endret 8. januar 2005 av olear Lenke til kommentar
pev Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 har funnet ut nå at det er fordi jeg har SATA disk Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Har brukt SATA på Slackware før, skal fungere med standard kernel. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Prøv å laste ned en current-versjon av slackware, jeg har hørt at det kan være problemer med main-fila når du har SATA-disk som main disk Lenke til kommentar
pev Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Man må kompilere en egen kernel som støttet SATA. jævli kjipt Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Sist gang jeg prøvde SATA hadde jeg et nForce2 hovedkort med SATA (Tror det var Promise kontroller). Brukte da Slackware 9.1 med bare.i kernel, hadde ingen problemer. Men det er vel begrenset hvilke SATA kort som er støttet, jeg hadde vel flaks at mitt var støttet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå