Gå til innhold

3stk SATA disker samtidig?

aCa

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 stk 200gb seagate SATA disker på ett Epox 8KDA serie hovedkort. Hovedkortet har 6stk SATA uttak. 2stk står sammen og det er der jeg har koblet i diskene jeg har nå. De 4 siste uttakene (SiL3114 S-ATA kontrollere) står for seg selv et annet sted på hovedkortet. Jeg har enda en SATA seagate 300gb disk jeg gjerne skulle fått satt inn i maskinen siden jeg trenger mer plass. Jeg prøvde å koble den inn i en av de fire ekstra plassene, men da kom den ikke opp som vanlig disk men jeg så under oppstarten den kom opp som Raid disk.

Jeg vil helst kjøre denne disken som en egen seperat disk for å få ekstra lagringsplass. Har også lyst å ha alle tre diskene avskilt sånn at hvis en crasher så mister jeg bare data som ligger på denne ene. Vet noen om det er mulig å få til dette med mittt hovedkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som det går fint med flere disker ja. Skjønte bare ikke hvorfor den ikke kom opp som vanlig disk under oppstart, men det gikk bra når jeg høyrekliket på my comuter -> manage. Og der tok initilize på disken sånn jeg får fomatert den. Driver åformaterer den nå tar bare litt tid. Men ser i hvertfall ut som det funker bra. Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...