Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gratis FTP client med SSL støtte

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg setter opp en FTP server, med kun SSL tilkobling. Det er kjøpt inn FTP server software med SSL (Serv-U), men jeg ønsker at kundene skal kunne bruke FTP serveren gratis, mao at de kan benytte seg av et gratis FTP client program for tilkobling.

Selvsagt har jeg sett at det er masse trialversjoner ute på markedet, men for å holde ting enkelt, vil jeg at kundene skal slippe å bytte client program når prøve perioden er slutt. Kundene kommer sikkert til å accessere _veldig_ lite, så det er ikke i deres interresse på betale for programvare som bare kommer til å støve HD'en. Ønsker _ikke_ å oppfordre pirat/crack'er.

Til nå har jeg funnet Secure FTP 1.6.1 som virket ok.

Betingelser:

Det må være grafisk basert og for både Win9x/NT.

Støtte SSL

Gratis

Hvis noen kan hjelpe meg her, hadde jeg satt stor pris på det, evt hvis noen har erfaring med SSL FTP servere kom med det og :wink: . Er det unødvendig å sette opp SSL f. ex?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvd masse greier, den java baserte ssl ftp klienten var _litt_ treg. Har til nå funnet SmartFTP v1.0 Build 968 som den beste hittil.

Noen andre?

Ser ut som at SSL begynner å bli stort på FTP siden og, så det er ikke grunnlag for å ikke begynne å bruke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...