søppel Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 er det kanskje en form for redefination? Det er det første jeg ville tippet på, men i dunno. Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 fant feilen. hadde definert både i .h og .cpp skjønner ikke hvorfor. idiotisk egentlig. men pytt pytt. da vet jeg hva body er da. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) <quote fra gcc-developer><Farfetch> msvc compiles much faster, generate better and smaller code <Farfetch> (and i'm a GCC developer, so uh!) </quote> Uten å påstå noe, verken i den ene eller andre retningen, trenger ikke noe å være sant selv om én person (gcc-utvikler eller ikke) hevder det. Det går forøvrig an å ytre sine meninger på en behersket og sivilisert måte. Edit: Endret ordvalg for å presisere Endret 11. januar 2005 av Myubi Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hold dere til emnet, folkens. Hjelp Fredrik90 med sine problemer, eller ikke svar på denne trådeni det hele tatt, enkelt og greit. Kan det være så vanskelig? Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 ja, ser ut til at det er mer jeg ikke forstår her nå. feilmeldig: c:\Documents and Settings\Eier\Skrivebord\Flight-x\snow.h(24) : error C2062: type 'int' unexpected Kode: CSnowstorm( int maxParticles, Cvector origin, float height, float width, float depth); ser ikke helt feilen her. Mvh. Fredrik. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 ja, ser ut til at det er mer jeg ikke forstår her nå. feilmeldig: c:\Documents and Settings\Eier\Skrivebord\Flight-x\snow.h(24) : error C2062: type 'int' unexpected Kode: CSnowstorm( int maxParticles, Cvector origin, float height, float width, float depth); ser ikke helt feilen her. Mvh. Fredrik. Ser ut som du har en definisjon som ikke stemmer overens med prototyp. Dvs. har du en deklarasjon av CSnowstorm(int maxParticles, Cvector origin, float height, float width, float depth) i en eller annen header hvor du har byttet ut int med float eller noe? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) hmmmmmmmmmmmmmmm Hvis det ikke skal være mulig for de "store gutta" (dooh) å diskutere er ikke dette et værende sted. Fredrik får svar på spørsmålene sine, uten tvil, -- men ting foregår "samtidig". Om ting blir rotete er det fordi dette ikke er et trådet forum (eller en Wiki). Endret 11. januar 2005 av søppel Lenke til kommentar
saboi Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 <quote fra gcc-developer><Farfetch> msvc compiles much faster, generate better and smaller code <Farfetch> (and i'm a GCC developer, so uh!) </quote> Uten å påstå noe, verken i den ene eller andre retningen, trenger ikke noe å være sant selv om én person (gcc-utvikler eller ikke) hevder det. Det går forøvrig an å ytre sine meninger på en behersket og sivilisert måte. Edit: Endret ordvalg for å presisere jada jeg er klar over det. poenget er uansett at msvs .net 2003 ER bedre enn gcc. når det gjelder kompileringstid, størrelse på koden, hvor rask den er og feilmeldinger. den eneste grunnen til at jeg tok med den quoten var fordi jeg tenkte det mange av dere linuxfanatikere ville blånekta hvis bare jeg sa det. det er ganske akseptert at vc genererer bedre kode. jada, du er så sivilisert atte myubi. "eller så kan du bruke msn (men microsoft er jo teh evil da) " eller et eller annet piss. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 hmmmmmmmmmmmmmmmHvis det ikke skal være mulig for de "store gutta" (dooh) å diskutere er ikke dette et værende sted. Fredrik får svar på spørsmålene sine, uten tvil, -- men ting foregår "samtidig". Om ting blir rotete er det fordi dette ikke er et trådet forum (eller en Wiki). For all del, diskutere skal dere få lov til, ingenting som sier dere ikke har lov til det, men hold dere on-topic og saklige, ikke "hijack" en annen sin problemtråd. Start en ny tråd og diskutèr i vei. Det begynte også komme rapporteringer på brukere ut fra denne tråden, så jeg tenkte det kunne være godt å roe det ned litt. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Hvordan kan det ha seg at nesten all progamvare jeg er borti kjører raskere under *nix enn Win32? Jeg har ingen benchmarks å backe up med hensyn til selve kompilerene, men det jeg sa ovenfor kan jeg bekrefte. Og er det ikke da naturlig å tro at de som har spandert mye tid på å optimalisere *nix-programvare også har optimalisert kompileren? Edit: Uansett er GCC/MinGW mer enn bra nok for mitt bruk. Den har kompilert Doom3, Quake og UT2004 (+++) .. det går som olja lyn. Jeg tviler på at noen her "møter veggen" med tanke på evnen GCC har til å optimalisere. Endret 11. januar 2005 av søppel Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 hei igjen noen som kan forklare en feilmelding. er egentlig bare en warning men vil like å vite hva som firårsaker den og hva jeg skal gjøre for å bli kvitt den. error c:\Documents and Settings\Eier\Skrivebord\Flight-x\bitmap.h(31) : warning C4996: 'fopen' was declared deprecated kode filePtr = fopen(filename, "rb"); mvh. Fredrik. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 "Deprecated" i forbindelse med programmering pleier å bety at en del av grensesnittet er på vei til å fases ut. Synes det høres merkelig ut at fopen er å regne som "deprecated", med tanke på at den er del av C-standarden, dog? Kanskje det kommer av en Microsoft-header du har inkludert, hvor de forventer at du bruker en nyere (MS-spesifikk) funksjon for dette formålet?? Får du denne advarselen hvis du lager et helt enkelt program hvor du kun inkluderer <stdio.h> og kaller fopen? Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 skal prøve med et enkelt. og så se. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Har ikke sjekket, men kan jo være at han skriver C++ kode, og da er jo fstream egentlig foretrukket... Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jepp. Men fopen() er fortsatt gyldig. Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 hei igjen har nå fått et problem som jeg aldri har støtt på før. Compiling resources... Compiling resources... Linking... main.obj : error LNK2005: "class CHiResTimer timer" (?timer@@3VCHiResTimer@@A) already defined in engine.obj det er flere feil av denne typen. men viser bare denne. .obj filene er blitt opprettet av VC++ 2005 express beta. mvh. Fredrik Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Høres ut som en ny redefinisjonsfeil. Du har et objekt timer av typen CHiResTimer som dukker opp i flere objektfiler. Er timer definert i en header og inkludert flere steder? Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 ja men hva er disse .obj filene som vc++ har lagd. ble ikke brkt med devc++ det? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Jeg tror Dev-C++ bruker .o-filer. En objektfil er kompilert kode som ikke er et selvstendig program -- objektfiler er "mellomleddet" mellom kompilering og linking. Edit: Altså, Dev-C++ kaller filene for foo.o, VC++ kaller filene for foo.obj, men det går for det samme. Endret 16. januar 2005 av Myubi Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 så hvordan fikser jeg feilen min. for meg ser det ut som at vc++ har lagd .obj filer og bruker de av den koden jeg har lagd og drefor gir meg redefination. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå