indeeds Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hei.. kjøpte nettopp en dvd brenner, og da jeg skulle montere den så merket jeg at det ikke er flere ide kabler:( Eller di er opptatt, har en dvd spiller og en cd brenner fra før, og en harddisk.. Fins det IDE kabler med 4 hoder?? Lenke til kommentar
snole Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Nei. Desverre. Men du kan enten ta ut en av de enhetene du har, eller kjøpe et PCI kort med 1 eller 2 nye IDE-porter. 2 IDE eneheter pr IDE port er Max. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hva skal du med cd-brenneren nå som du har dvd brenner? DVD brenneren brenner cd´r også.... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Enig med Gizmo. Dra ut CD-brenneren din, og sett i DVD brenner. Er CD brenner på DVD-brenneren også Husk å stille riktig på jumperene da Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Det finnes IDE- kabler med fire tilkoblinger, men du kan bruke bare to av gangen. Men- en HD, en DVD-spiller, en CD-brenner, det skulle bli tre? Da skal det være en ledig? Enkeldte IDE- kaber har bare en kontakt. Kan det være at du har en slik? I såfall er det bare å bytte kabel. Lenke til kommentar
indeeds Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Ok.. Men jeg kan bruke dvd brenneren til å lese vanlige cder? men skal den være slave eller master? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Brenner som slave hvis du fremdeles skal ha DVD spilleren din. Spilleren bør da stå som master. Men hvorfor skal du ha DVD spilleren din - brenneren din leser jo også DVD plater - så egentlig trenger du bare DVD brenneren din. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 DVD brenner = cd brenner , dvd brenner - cd-rom - dvd-rom Ta ut cd brenner og sjekk om den er master/slave og sett dvd brenner som master/slave (som cd-brenner var) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå