Gå til innhold

Thunderbird - Forandre fra pop til imap

miCro

Anbefalte innlegg

Jeg har nå satt opp begge e-mail kontoene mine i Thunderbird, og begge fungerer ypperlig når det kommer til å motta mail. Problemet er at jeg bare har et utgående server alternativ, og kan derfor bare sende mail med en av kontoene. Går det an å forandre på det slik at hver av kontoene kan ha sin egen utgående server så jeg kan sende mail med begge?

Edit: Se nederste innlegg.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare herlig når ting er så enkelt og greit! Takk for hjelpen!

Edit: Jeg har også et annet problem. Jeg har en hel haug med mail som jeg gjerne skulle ha overført til Thunderbird fra en annen installasjon av Thunderbird jeg har liggende på en annen disk. Er det mulig?

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Jeg har fått lagt den gamle profilen over i profilmappa og har tilgang til all mailen, men jeg skulle gjerne ha overført de gamle meldingene over til den nye profilen uten å miste de nye meldingene jeg har fått. Men det går kanskje ikke?

Lenke til kommentar
Jeg har fått lagt den gamle profilen over i profilmappa og har tilgang til all mailen, men jeg skulle gjerne ha overført de gamle meldingene over til den nye profilen uten å miste de nye meldingene jeg har fått. Men det går kanskje ikke?

tja, du kan kanskje lagre det i to forskjellige mapper og lage to forskjellige konti i Thunderbird. Deretter drar du mailen fran den ene innboksen til den innboksen du skal bruke, og så slette den ene mailkontoen med den tomme innboksen. Håper du forstod hva jeg mente. :hmm:

Lenke til kommentar

Det fungerte! Jeg lagde to nye mapper, en for hver inbox, og overførte all mailen jeg hadde til disse. Deretter lagde jeg to nye mapper i den nye profilen og ga de like navn som de to andre mappene jeg lagde. Så fant jeg filene hvor all mailen ble lagret for de mappene jeg opprettet i den gamle profilen min, for så å erstatte de filene med samme navn i den nye profilen min. Og nå har jeg alt på samme plass. Takk igjen for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...