Raytheon Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hei! Jeg skal kjøpe ny harddisk, tenkte på denne Seagate'en Hovedkortet mitt er et Gigabyte GA-8STXC med SiS 645DX chipset. Kan jeg bruke S-ATA versjonen av denne harddisken, eller må jeg kjøpe IDE? S-ATA Seagate Skal kjøpe en DVD-brenner også, i IDE/S-ATA. Hvilken brenner burde jeg kjøpe(hastighten må være DVD+R 16x og DVD-R 8x)? Hva er egentlig forskjellen på IDE og S-ATA? Vet bare at S-ATA er bedre enn IDE. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Foreløpig har jeg bare hørt om Plextor som har DVD-brenner på S-ATA. Kan godt hende det finnes flere andre merker som har dette også, men jeg skulle gjerne sett flere DVD-brennere med S-ATA. Hadde f.eks vært kult om NEC ND-3520 fantes i S-ATA til en 50-lapp mer enn IDE-versjonen. Gleder meg til den dagen jeg slipper å bry meg om brede stive kabler, jumperrot og dritharde molex-kontakter. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Foreløpig har jeg bare hørt om Plextor som har DVD-brenner på S-ATA. Kan godt hende det finnes flere andre merker som har dette også, men jeg skulle gjerne sett flere DVD-brennere med S-ATA. Hadde f.eks vært kult om NEC ND-3520 fantes i S-ATA til en 50-lapp mer enn IDE-versjonen. Gleder meg til den dagen jeg slipper å bry meg om brede stive kabler, jumperrot og dritharde molex-kontakter. samme her, de molex'ene må liksom tvinges ut ved at du holder på drevet (i frykt for å ødelegge molex-"støpselet") og at du drar molex'en fra side til side imens du drar den ut. s-ata derimpt er vel litt for løs, kunne på en måte hatt en liten forsterkning slik som atx-kontakten eller noe i den dur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå