andreas Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hei! Har nettopp kjøpt meg ny disk (Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache) så lurer jeg på, hva skal jeg sitte Allocation Unit Size på? Takker for hjelp! Lenke til kommentar
glaserud Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 I hvilken sammenheng er det du skal sette AUS? Er det ifbm RAID-oppsett eller partisjonering/formattering? Lenke til kommentar
andreas Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Formattering.. Lenke til kommentar
glaserud Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Med mindre du har noen spesiell formening om innholdet, vil det være greit nok å bruke det OSet ditt foreslår som standard. Har du veldig, veldig mange små filer, bruk liten AUS. Skal du ha mye store filer, kan du gjerne sette AUS litt høyere. Lenke til kommentar
andreas Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Kan jeg bare la Allocation Unit Size stå på defult? Lenke til kommentar
glaserud Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Det skulle jeg tro, ja. Hva er det den foreslår? (Og hva slags OS/Filsystem er det du skal formattere? Og hvor stort skal det være?) Lenke til kommentar
andreas Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 den foreslår defult, det er det den står på når jeg ikke har valgt noe ihvertfall.. Det er NTFS system.. Lenke til kommentar
glaserud Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Da ville jeg latt den stå på default. NTFS vil lage 4096 byte clustre for alt over 2GB. Lenke til kommentar
andreas Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Oki, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå