Gå til innhold

LarsP og HalTans store Musikkquiz for virtuoser!

LarsP

Anbefalte innlegg

Hmm.. I 1982 slapp som kjent Ålesunds-kvartetten Kittens Under A Cow Utter ut sin aller første LP. Hva het den koreanske familien som led av alvorlige depresjoner og som bandet spilte inn timer med gråt av og brukte som vokal på plata?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, den gruppen som du så fint kaller det har kun seg selv å takke for dette. I mine øyne har de "ødelagt" en meget god tråd ved å kun inkludere seg selv! :(

Sånn seriøst; det er faktisk mulig å inkludere seg i tråden.

Jeg har prøvd, men det kommer jo ingen fra den yngre garde og svarer på mine spørsmål med musikk som ikke har eksistert i generasjoner. De faste i tråden setter jeg jo helt fast med sånne ting ...

Lenke til kommentar

Såklart er det familien Sou, som tok kollektivt selvmord i fjor etter at Heaven's Gate-budskapet endelig nådde frem til dem...kjipt å være uten internett ja.

Trivia: Johan Kusefjell skrev en bok om tiden i studio sammen med familien Sou som heter Og Brunauget Heiter Malurt hvor det kommer frem sjokkerende opplysninger om familien Sou og deres forhold til moderne støvsugere.

Lenke til kommentar

Her er et par bilder fra en nå legendarisk konsert med Mikael "Asshole" Lumberfeather, en walisisk selvutnevnt voodoo-prestinne, på det lokale kulturhuset i Tresfjord i 1983. Hva heter det doble live-albumet som ble spilt inn denne kvelden?

asshole.JPG

Endret av Zyklon
Lenke til kommentar
"Denne karen er mest kjent for et sideprosjekt han hadde i 1972 hvor han kun brukte møbler som instrument. På spor tre kan vi i 18 minutter høre han gå opp og ned trappen mens han taktfast slår på en kaffekvern. Jeg kan som tilleggsopplysning nevne at han kommer fra Andorra. Hva heter artisten?"

Bare for å pirke litt: Til tross for at historien sier at dette albumet ble innspilt med kun møbler har du klart å få med ett av unntakene i ditt eksempel. Kaffekverna er dog ikke det eneste. I et intervju gitt av Luis Gadeverragroennolainen i "Muebles Espana"(nr.9 1978) indikerer han at det også ble brukt en sykkel og deler fra et stilas.

Lenke til kommentar

Jeg vet at Zlódan Mírko var én av perkusjonistene i GMC, men det hjelper meg ikke så mye på vei da de 8 resterende i bandet også var perkusjonister som jeg ikke husker navnet på nå. Men jeg tar vel ikke voldsomt feil hvis jeg sier at duoen du er ute etter årstallsmessig kan plasseres i 1981-83?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...