Gå til innhold

Abit IT7 Max hk

sjarken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-11 11:01, sjarken skrev:

Noen som har erfaring med dette hovedkortet???

Vurderer dette kortet etter et Asus P4S333...

Søker Intel 845E chipsett fordi jeg driver med videoredigering og da fungere ikke SIS settet 100%..

Det er sikkert ikke mange som kan hjelpe deg med erfaringer på IT7 Max hovedkortet, det er vel knapt nok kommet i hyllene her på berget enda. Men du finner review av kortet på disse linkene:

HardOCP

Legionhardware

Jeg antar du mener at du velger et Asus P4S533, som er det kortet basert på det nye SIS645dx brikkesettet. Dette kortet har også støtte for DDR400.

Hva mener du med at SIS brikkesettet ikke fungerer 100% til videoredigering?

Jeg vil heller påstå at det fungerer over 100% til videoredigering sammenlignet med intelbrikkesettet. Fordi SIS brikkesettet har mulighet for større minnehastigheter/minnebåndbredde, og dette har som kjent stor betydning for videoredigering. (For de som eventuelt vil kverulere: Ja, det kan være over 100% når vi snakker om relative hastigheter :smile: ). Dersom du prater om kompatibilitetsproblemer, er det greit om du nevner hvilke. SIS645(dx) brikkesettene er faktisk meget gode brikkesett til P4 prosessoren, og får på langt nær den oppmerksomheten de fortjener. Det er hurtig, svært stabilt og ikke minst særdeles gunstig priset.

Dersom du i hovedsak driver med videoredigering, kunne det kanskje vært en idé å ser på et system basert på den "nye" RDram'en (PC1066). Koster noen kroner mer, men vil vel være den beste kombinasjonen med tanke på videoredigering. Det er uansett ikke store ytelsesforskjellen dersom du samenligner med de raskeste DDR systemene. For å si det slik, ytelsesøkningen du oppnår forsvarer ikke alene prisforskjellen. Men det koster som alltid å være på topp.

Byggeren

slapps.gif

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-06-11 20:07 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...