Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med D-Link DWL -120+

Anbefalte innlegg

Jeg har en D-Link -120+ Wirless USB adapter.

Og når jeg skal skru på dataen min.Og når det skal komme sånn velkommen

så kommer det alldri opp.Også kobler jeg ledningen og adaptere fra hverandre.Da starter den med en gang.Så vet noen hva om er feil?

Bruker window xp sp 2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dessverre ikke noe svar, men føler med deg. Moderns maskin begynte å krangle med dlink pci kortet (dwlg520), og da stoppa windows å loade når det satt i. Når jeg tok det ut igjen funker det problemfritt. Etter litt(et par dager :wallbash: ) testing osv.. Fant jeg ut at med en gang drivere ble lastet inn i windows krasja den. Kortet virker helt fint i en annen pc(nfoce2).

Jeg mistenker at det er via chipsettet(epox via km400) som har skylden i mitt tilfelle, men hvis det er noen som kommer på en fiks så si i fra. Forøvrig lover jeg at jeg skal holde meg langt unna Via brikesett i framtiden :thumbdown:

Forøvrig hadde jeg en g120 liggende som modern fikk bruke, og den funker fint(hun har ikke klaga i allefall).

Ditt problem høres ut som en maskinvarekonflikt. Hva slags opsett har du?

PS. Det kan jo hende at SP2 + dlink drivere er en dårlig kombinasjon, jeg vet ikke...

Lenke til kommentar

To ting du kan prøve:

1. Hvis du installerte D-Link-driveren/programvaren før du installerte SP2, så kan du prøve å avinstallere denne, restarte og la WinXP installere dette på nytt.

2. Hvis dette ikke fungerer, prøv å disable Wireless Zero Configuration i Services, og bruk D-Link sin programvare til å konfigurere det trådløse nettet.

Håper du bruker nyeste driver?

Lenke til kommentar
To ting du kan prøve:

1. Hvis du installerte D-Link-driveren/programvaren før du installerte SP2, så kan du prøve å avinstallere denne, restarte og la WinXP installere dette på nytt.

2. Hvis dette ikke fungerer, prøv å disable Wireless Zero Configuration i Services, og bruk D-Link sin programvare til å konfigurere det trådløse nettet.

Håper du bruker nyeste driver?

Jeg viste ikke at det gikk an og oppgrader drivern takk for hjelpa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...