GeCcO Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Kjøpte meg nettopp en Lite-On SOHW 1653S dvd-brenner. Prøvde å putte inn enn DVD-R plate (Packard Bell) men den ville ikke la seg brenne. Prøvde så og oppdatere firmwaren. Men til ingen nytte. Nå sist har jeg prøvd å innstallere en ny ASPI-driver. Men enda så vil den ikke brenne DVD-R plater (kun den typen jeg har tilgjengelig akkurat nå) Har prøvd, Nero 6, Alcohol 120% og Copy to DVD. Men alle sammen kommer med meldingen om at det er et inkompetabelt medium i brenneren. Men brenneren skal jo støtte DVD-R plater. Jeg har forøvrig testet gjennom alle 10 platene i boksen. Håper noen har et hjelpende svar til meg... Endret 8. januar 2005 av GeCcO Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jepp - kjøp bedre plater. Optodisc er drittplater Packard bell = produsert av optodisc. Får samme feilmelding her med optodisc 8x DVD+R og siste firmware (CS09). Så lite-on kan med vilje ha sperret brenning av optodisc da optodisc er for dårlig kvalitet til å gi et bra resultat. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Forresten - kom på en ting til det kan være. Har du nvidia nforce brikkesett på hovedkortet kan nvidia IDE driverene forårsake denne feilen. Prøv å gå tilbake til Microsoft sine IDE drivere eller noen modifiserte og mer feilfrie på denne siden: www.mwarhead.com Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Takker så meget for svarene. Har nå prøvd den utskiftingen av driverne. Men det hjalp ikke det heller. Får vel se om jeg kan få tak i noen bedre plater på mandagen... Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Problemet var som du sa. Brenneren blokkerte dvd'ene. Fikk lånt et par dvd'er i dag av merket DataWrite. Fungerte ypperlig. Brente ut uten noen som helst problem. Så nå skal jeg til nærmeste Elkjøpbutikk og lever tilbake drittplatene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå