Gå til innhold

Lite-On SOHW 1653S vil ikke brenne DVD-R

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nettopp en Lite-On SOHW 1653S dvd-brenner. Prøvde å putte inn enn DVD-R plate (Packard Bell) men den ville ikke la seg brenne. Prøvde så og oppdatere firmwaren. Men til ingen nytte. Nå sist har jeg prøvd å innstallere en ny ASPI-driver. Men enda så vil den ikke brenne DVD-R plater (kun den typen jeg har tilgjengelig akkurat nå)

Har prøvd, Nero 6, Alcohol 120% og Copy to DVD. Men alle sammen kommer med meldingen om at det er et inkompetabelt medium i brenneren. Men brenneren skal jo støtte DVD-R plater. Jeg har forøvrig testet gjennom alle 10 platene i boksen.

Håper noen har et hjelpende svar til meg...

Endret av GeCcO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp - kjøp bedre plater.

Optodisc er drittplater ;) Packard bell = produsert av optodisc.

Får samme feilmelding her med optodisc 8x DVD+R og siste firmware (CS09).

Så lite-on kan med vilje ha sperret brenning av optodisc da optodisc er for dårlig kvalitet til å gi et bra resultat.

Lenke til kommentar

Forresten - kom på en ting til det kan være.

Har du nvidia nforce brikkesett på hovedkortet kan nvidia IDE driverene forårsake denne feilen. Prøv å gå tilbake til Microsoft sine IDE drivere eller noen modifiserte og mer feilfrie på denne siden: www.mwarhead.com

Lenke til kommentar

Problemet var som du sa. Brenneren blokkerte dvd'ene. Fikk lånt et par dvd'er i dag av merket DataWrite. Fungerte ypperlig. Brente ut uten noen som helst problem.

Så nå skal jeg til nærmeste Elkjøpbutikk og lever tilbake drittplatene... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...