Gå til innhold

Hvorfor er det dedikerte moderatorer?

Anbefalte innlegg

Syns det er ganske rart at enkelte moderatorer kun kan modere spesielle deler av forumet. Hvorfor ikke bare ha 'Admin'/'Moderator' & 'Bruker-moderator' -statuser?

Greit nok at mange får moderator-status fordi de er kydige og faglig orientert innen sitt favoritt-emne; med andre ord der de henger på forumet. Men mange av disse surfer jo hele forumet og det skader vel ingen om disse kan stenge poster som åpenbart ikke fortjener livets rett? Man trenger tross alt ikke å ha peiling på Hardware for å se at en post med [Caps] i topic ikke fortjener livets rett.

Modereringen hadde utvilsomt blitt mer effektiv her på forumet om Moddisene kunne stenge poster overalt. Dersom man ikke har peiling kan man jo bare overse posten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde den som var moderator fikk stenge poster overalt jeg, samme hvilken type moddis det var, og hvis dette ikke er tilfelle må jo dette forandres!

Men de forskjellige moderatorene må fortsatt få beholde sitt spesialområde!

TSP :)

Lenke til kommentar

Tja, hvorfor er folk så negative til noe slikt? Har faktisk skjedd at moderatorer har feilstengt noe de strengt tatt overhode ikke hadde peiling på. En slik inndeling sikrer at folk faktisk har peiling på det de modererer. Klart man ikke trenger peiling på området for å stenge en tråd med dårlig topic, men dårlige topicer er da ikke alt ... :roll:

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Det er vel tre hovedkategorier av moderatorer.

Det er de dedikerte moderatorene, som kun får moderere i "sine" deler av forumet. Dette er en nyopprettet kategori, da man ønsker å fordele noen av moderatorene litt rundt på forumet. Noen tidligere brukermoderatorer har blitt dedikerte moderatorer, samt at nye brukermoderatorer også vil få tildelt sine deler av forumet etter hva slags kunnskap de innehar.

Så har vi brukermoderatorer som kan moderere i alle deler av forumet.

Til slutt de opprinnelige moderatorene som i tillegg kan styre en del andre ting. De står også over brukermoderatorer i avgjørelser, og kan omgjøre en brukermoderators avgjørelse om den er feil.

Notis: Dette er kun en oppramsing av de forskjellige typene moderatorer, og sier ingenting om hva jeg mener om saken.

Lenke til kommentar

Hvorfor er kunnskap innen en egen kategori en veldig viktig egenskap for å kunne moderere innen den og den kategorien ? Trenger en høye kunnskaper om skjermer, som f.eks øyvind_dahle, for å se useriøse poster, samt spam, personhets og andre ting i kategorien for skjermer ? Nei. Jeg tror de fleste moderatorene våre er smarte nok til å kjenne deres egne kunnskaper, og hva de ikke kan, for å "tilpasse" modereringen sin etter det.

Lenke til kommentar

QUOTE (T.F.T @ 08/01/2005 : 20:29)
Hvorfor er kunnskap innen en egen kategori en veldig viktig egenskap for å kunne moderere innen den og den kategorien ? Trenger en høye kunnskaper om skjermer, som f.eks øyvind_dahle, for å se useriøse poster, samt spam, personhets og andre ting i kategorien for skjermer ? Nei.  Jeg tror de fleste moderatorene våre er smarte nok til å kjenne deres egne kunnskaper, og hva de ikke kan, for å "tilpasse" modereringen sin etter det.

Moderering er mer enn som så. F.eks. vurdering av hva som er feilpostet eller ikke, samt hvor tråden eventuellt skal flyttes.

Afseth: Medlemsmoderatorene har samme rettigheter hva angår moderering som moderatorene, begge gruppene har status "Super-moderator".

Skal en moderators avgjørelse overprøves, skal dette gjøres av styret.

Fargen på nicket til de dedikerte moddene ble valgt utfra hw-skin, jeg beklager om fargen kommer i konflikt med andre skin.

Forøvrig ser jeg ikke problemet med dedikerte moderatorer.

De fleste dedikerte moddene er nye modder, altså forumet har fått flere moderatorer. Er det et problem? tror ikke det nei.

Lenke til kommentar

Det er igrunn ikke rart det går i surr for folk med titlene, om man ser på Meldinger fra Moderatorteamer, så står det:

wh1te inn som moderator

PoleCat inn som brukermoderator

Begge er vel dedikerte moderatorer, men iflg afseth sin oversikt så er de plassert i to forskjellige kategorier..

Lenke til kommentar

QUOTE (Opus @ 08/01/2005 : 21:15)
De fleste dedikerte moddene er nye modder, altså forumet har fått flere moderatorer. Er det et problem? tror ikke det nei.
Dersom de dedikerte moddene er nye, vanlige modder, er det ikke et problem. Dersom nye, dedikerte modder, som PoleCat eller wh1te, kun har moderatorretigheter innen sine få, egne kategorier, er det uheldig.

Moderering er mer enn som så. F.eks. vurdering av hva som er feilpostet eller ikke, samt hvor tråden eventuellt skal flyttes

En trenger da virkelig ikke mye kunnkapene, eller intelligens hvis du vil, for å bedømme dette, gjør man? Hvis dette er måten en må bruke for å unngå at moderatorene gjør feil har ikke moderatorene dere velger høye nok generelle datakunnskaper mener nå jeg.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

QUOTE (Ernie. @ 08/01/2005 : 19:36)
Tja, hvorfor er folk så negative til noe slikt? Har faktisk skjedd at moderatorer har feilstengt noe de strengt tatt overhode ikke hadde peiling på. En slik inndeling sikrer at folk faktisk har peiling på det de modererer. Klart man ikke trenger peiling på området for å stenge en tråd med dårlig topic, men dårlige topicer er da ikke alt ... :roll:

Du gjenegir jo bare det jeg sier. :)

Moderatorene trenger jo ikke gå amokk i et forum de ikke har så mye kunnskap om, men det hadde jo vært ok om de kunne stenge åpenbare feilposter, caps i topic, you name it..

Lenke til kommentar

QUOTE (T.F.T @ 09/01/2005 : 01:06)
Dersom de dedikerte moddene er nye, vanlige modder, er det ikke et problem. Dersom nye, dedikerte modder, som PoleCat eller wh1te, kun har moderatorretigheter innen sine få, egne kategorier, er det uheldig.

Ikke uheldig, men derimot svært inneffektivt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...