lordbiggi Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hei kunne tenke meg og få noko tilbakemelding på disse skissene. KAbbinettet skal bygges i massivt tre Ca25mm tykk. det skal beisest slik at det får eit mørkt og fint trefarge. Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 blir veldig stort. Klumpete på lan. Kor får du luft inn? blåser dei tre inn? vannkjøling eineste innluft ressurs? Kva er måla på den? den der blir diger. kor tykk blir bunnen, den MÅ vera meir en 25mm ellers vil den bøye/brekke seg, du skal vel pusse det, ergo under 20mm. Kva type tre bruker du? Kva er den luka i fronten? Hardware skal du ha inni? Kvifor tre digre vifter bak, er det radiator? Fortell oss litt meir kva me ser her. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 hm.. spør du meg så så den super ut! 25mm er mer enn nok. og luka er selvfølgelig til CD-rom. men hvorfor lager du den ikke integrert i kabinettet istedenfor ei dør? Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Hei!! Meningen med kabbinettet er ikkje at det skal brukes til lan. Sansynlig vis så kommer det til og bli nokon jul på som gjør at eg lett kan bevege den litt rundt slik at det kan bli rengjort rundt den. Eg føler ikkje at den 25mm platen i bunnen vil bøje seg. pga av at den er så solid at du vil ha problemer med og bøje den om du står på den. Du kan ja bare prøve deg med ein 28mm hobbyplate. Når det gjelder luftinnsug så kan du se på bildene at på hver sin side er det lufteinntak. hær skal det plasserest filter slik at eg ungår så mykje støv. Grunnen til at eg har luke i fronten er sefølge lig for cdrommen. grunnen til at eg ikkje vil inntegrere det inn i selve kabbinette er pga utsene vil bli eit annet. planen er at den skal ha eit rent og fint utsene. vurderer også og droppe lcd skjermen siden eg rett og slett ikkje har brukt for den. Når det gjelder dei 3 viftene bak. så er det ein radiator. eg går ut i fra at eg vil at disse skal blåse ut. Når det gjelder hardware. så skal eg bruke det eg har nå P4 775 3.4Ghz MSI 915P neo2 2x512 ddr2 ram asus X800XT PSIEX Seagate Barracuda 200gb hd Denne meldingen ble skrevet etter in hard kveld på byen, så eg må unsylle meg får stnninger som ikkje gir noko meining. og ander ting som kan komme av rusen MVh lordbiggi Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Syntes det så supert ut jeg. isteden for å ha dør kan du jo kanskje stealthe cd rom'n da? edit: btw hvor fikk du tak i de komponentene?(sketchup) Endret 9. januar 2005 av z1Ob Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Stealthing burde se enda bedre ut så lodder du av utløserknappen og setter den lenger bort sammen med påkanppen så slipper du at det er mange stygge knapper rundtomkring på kabinettet Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Stealthing eller slot-in (det er imidlertid vanskelig å finne slot-in DVD-brenner) er gode alternativer til luken. z1Ob: Du finner en hel del komponenter på forumet til bit-tech.net. Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Hei takk for tilbakemellingene. Bruken av cd/DVD-rom er i midt tilfelle meget begrenset. luken ser eg føremeg skal bli ein del av designet på kassen. med ag skal bruke hengsler som er tatt fra ein gammel kiste. eller tillsvarende. når den kommer ut så skal det som dere ser på bildene være kjetting som holder den tilbake slimat den ikkje3 går lenger ned. eg ser på bilde nå at døren ikkje er sentrert, men det vil den selfølgelig bli. Eg ser også på muligheten til og lage kassen med 5 hjørner slik at du slipper og får ender på treverket til og vise. Mvh Birger Garpestad Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Så helt supert ut, men avstanden mellom pumpe og tank var litt liten. Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Natrium: Hvorfor må eg ha ein større avstand mellom pumpen og tanken? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Natrium: Hvorfor må eg ha ein større avstand mellom pumpen og tanken? Pga en slange skal jo stikke ut ifra pumpa og da blir det veldig bøy på slangen.. Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Ja nå har det seg slik at dei "nipplene du ser på toppen av tanken er begge innløp. Ut av tanken skal være der pumpen står.. Grunnen til at eg har 2 innløp er pga at eg skal splitte vanne etter CPUen. ein skal gå til skjermkorte og den andre skal ta føre seg Chippsette oh HD. Mvh: Birger Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Dette ser veldig lovende ut! Regner med at du kommer med en worklog når du begynner? Endret 9. januar 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Ja nå har det seg slik at dei "nipplene du ser på toppen av tanken er begge innløp.Ut av tanken skal være der pumpen står.. Grunnen til at eg har 2 innløp er pga at eg skal splitte vanne etter CPUen. ein skal gå til skjermkorte og den andre skal ta føre seg Chippsette oh HD. Mvh: Birger Bare noe jeg har hør at men ikke skal ha en 90grader's bend før inntaket til pumpen. Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Det er nå laget ein Worcklog av denne: Navn The Crib Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå