Gå til innhold

Oppfølger til Dawn Of The Dead?

Bruun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper virkelig ikke det kommer noen ny innspilling av Day of the Dead. Remaken av Dawn of the Dead var ille nok :sick:

Men det går rykter om at godeste Romero skal lage film nr. 4 i serien med tid og stundar. Kanskje får vi se Dusk of the Dead om noen år....

Lenke til kommentar
Håper virkelig ikke det kommer noen ny innspilling av Day of the Dead. Remaken av Dawn of the Dead var ille nok :sick:

Men det går rykter om at godeste Romero skal lage film nr. 4 i serien med tid og stundar. Kanskje får vi se Dusk of the Dead om noen år....

Håper ikke det, ville bli langt fra det samme, det er jo ''så vidt'' du merker forskjellen på effektene til NOTLD til DOTD, overgangen til nåtid blir for stort til at det kan passe som en oppfølger.

Lenke til kommentar
Skal man lage en remake av Day of the dead så bør det vente minst 10 år til. Effektene i Day of the dead er helt fantastiske. Det bør heller ikke lage en Dawn of the dead 2, blir helt feil egentlig.

Godt poeng, er ikke helt sikker på hva jeg egentlig menet over her, sikkert noe i nærheten av at effektene har en tendens til å ikke bli så gjennomført nå for tiden, liker å bruke Jurassic Park mot The Lost World som et godt eksempel, dinosaurene ser mye mer realsitiske ut i Jurassic Park.

_julenissen_: aner vi en ny zombiefilm periode???

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett noen av de eldre filmene i serien, kun 2004 versjonen.

Slik jeg har forstått det har ikke Dawn of the dead filmene lik historie, stemmer det?

Selv syntes jeg 2004-versjonen var knallbra :yes:

Nå har ikke jeg sett 04 versjonen enda, men etter det jeg har hørt er det ganske vesentlige forskjeller.

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å få sett hele Trilogy Of The Dead, veldig mye bra film for pengene, har til og med Bonusdisc of the dead og Booklet of the dead :p

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det har ikke Dawn of the dead filmene lik historie, stemmer det?

De har ikke helt lik historie, men begge to foregår hovedsaklig på kjøpesenteret. Uten å røpe for mye.

Kult, at det kommer en ny zombie film fra George A. Romero, han kan det med å lage skikkelige zombie filmer. Og til dere som liker slik, så bør dere kjøpe Trilogy of the dead. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg betalte under 300kr for pakka :D Mye for pengene.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er om nyinnspillinga har den utrolig snodige musikken som orginalen har? Eller om det er bytta ut med standard orkestralt horrorsoundtrack?

Det var mye av sjarmen med orginalen, den helt snodige kjøpesentermusikken mens zombier hadde matkrig og whatnot.

Tenkt samtale mellom Romero og sminkør:

"Og hva skjer med en neger når han blir zombie tro? Han kan jo ikke bli hvit!

Nei..øhh..vi lager ham BLÅ istedet!".

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Nå har jeg omsider sett 04 versjonen, og jeg må si at jeg egentlig ble ganske skuffet, Zombiene ligner for mye på vanlige mennesker, og de løper :no:

Originalen er mye, mye, mye bedre.

En fin detalj i nyinnspillingen er at zombiene råtner stadig mer gjennom filmen :)

Lenke til kommentar
Zombiene ligner for mye på vanlige mennesker, og de løper :no:

En enkel forklaring på dette. Kan jo være at de ikke er helt råtten enda? Jo mer de råtner jo sløvære/tregere bli de.

Edit: Synes det er kult at de springer, blir mer intensitet ut av det :D

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...