schwami Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Tenkte jeg skulle dele litt av mine erfaringer med dette oppsettet: asus a7n8x-e deluxe s-ata kontakt på hovedkortet (3112r RAID): silicon image, brukte drivere fra siimage.com nforce 5.10 drivere én samsung spinpoint p80 160GB 8.9ms winxp pro SP2 sandra lite 2005 1) slipstreamet drivere fra siimage.com, brukte guide fra forumet (link fra s-ata guide). Harddisken partisjonerte jeg på en annen maskin, og plasserte ulike drivere på en av partisjonene. 2) installasjon gikk helt ok. Når jeg så kom inn i windows ble jeg spurt om drivere for s-ata kontrolleren, windows fant selv driveren på windows-cd'en. 3) skulle installere nforce-drivere, men fikk beskjed om at installasjonsfilen på den andre partisjonen var korrupt. Fikk beskjed om at andre installasjonsfiler på denne partisjonen var korrupt. Hadde heldigvis disse driverne også på cd. Installasjonen av nforce gikk bra, og restartet maskinen. Prøvde installasjonsfiler på partisjonen på nytt, og fikk ingen beskjeder om korrupte filer. 4) benchmark på filsystem med sisoft sandra lite 2005: 45MB/sec bandwidth, som jeg er fornøyd med, men info om aksesstid sa 14ms!!! Litt mye kontrast til 8.9ms? Noen andre som får høye verdier på aksesstid i sandra? EDIT: skal forsøke å slipstreame nforce-drivere, om mulig. Kanskje jeg unngår problemene med korrupte filer da. Endret 8. januar 2005 av schwami Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå