danno_O Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 jeg har akuratt satt sammen min nye datamaskin, og den starter, men det det er bare svart på skjermen. Jeg ga skjermkortet mitt til en kamerat, slik at han fikk testa det, og det funka :| men det funker ikke hos meg.. hva kan være problemet? noen som kan være så snill og hjelpe meg? Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) jeg fant ut det at cdrom oh harddisk ikke har strøm Kan det være at hovedkortet krever mer enn min 230v strømforsyning? hva kan jeg gjøre da? Endret 8. januar 2005 av danno_O Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 danno_O skrev: jeg fant ut det at cdrom oh harddisk ikke har strøm hva kan jeg gjøre da? Du kunne godt sagt litt mer om saken, hvis jeg stiller deg et spm. "jeg har vondt i huet, hvorfor?" Kan du da svare på det? Si hvilket kort, evt. hovedkort, osv. Hvis du har et nytt kort, så må du nok ha mer strøm enn hovedkortet gir, derfor har dem en ekstra sak, under skjermkortet. plugg strømmen i Mvh Stian_A lykke til videre da Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Hovedkort: MSI NEO K8T FSR Strømforsyning: Suntek 230v Skjermkort: Radeon 9100 128mb Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 danno_O skrev: Hovedkort: MSI NEO K8T FSRStrømforsyning: Suntek 230v Skjermkort: Radeon 9100 128mb hvor mangen hardisker\cd-rom\dvd-rom har du. Kan være for lite strøm. Men det kan også være det klassiske problemet at du har glemt avstandspinnene mellom hk og kabinett. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 har bare en cd rom, og en harddisk. har bare ett skruefeste mellom hovedkortet og kabinettet, men det sitter fast alikevel..kan det være problemet? Lenke til kommentar
jabe Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Har du sjekket ledningen til monitor? Er alle "pinnene" OK? Funker skjermen på en annenPC? Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Hvilke "pinner"? Skjermen er i orden og skjerkortet fungerer fint men det er noe som gjør at jeg ikke får strøm på Cd-rom, Floppy og HardDisk.:S Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 danno_O skrev: jeg fant ut det at cdrom oh harddisk ikke har strøm Kan det være at hovedkortet krever mer enn min 230v strømforsyning? hva kan jeg gjøre da? 230V er standart her hjemme, hvor mange Watt gir PSUèn din ? Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Prøv å reset CMOS. Står i manualen til hovedkortet hvor den ligger og hvordan det gjøres. Er såre enkelt. Følger også ofte med "kart" over hovedkortet hvor CMOS jumperen er. Bare dra av jumperen, vent litt og sett den på igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå