Gå til innhold

Ny reklamekampanje

Anbefalte innlegg

Quote:

Now that you’ve got everything in place, relax and explore your new Mac. Take it for a spin on the Internet. Enjoy some music with iTunes. Burn a CD for your car. Have a good time discovering what your new computer can do.

D der kunne man jo ikke gjøre me en vanlig pc?!?!?!

neh...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-14 15:41, borre skrev:

Quote:

Den 2002-06-14 15:28, t-paul skrev:

Dessuten er det litt merkelig at du kommer med personlige angrep.

Trodde du va litt mer fokusert på "seriøse" diskusjoner..

Personangrep? :razz:

"- så la det være med det. " skrev du.

Det er ikke din fordømte oppgave å fortelle hva folk skal skrive og ikke skrive. Det er moderatorenes oppgave.

Håper du mente det som en spøk :razz:

[ Denne Melding var redigert av: t-paul på 2002-06-14 15:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-14 16:38, Kjetil Lura skrev:

t-paul har ikke sansen for mac.

Kjetil

Jeg liker Mac jeg, men ikke Apples prispolitikk! :smile:

[ Denne Melding var redigert av: t-paul på 2002-06-14 17:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-14 17:03, Kjetil Lura skrev:

t-paul eg liker ikke mac,er det så vanskeligt å forstå,t-paul om du er liker mac så er det helt iorden for meg, vi bor i et fritt land,eg valgte pc og microsoft.

Kjetil

Hvorfor liker du ikke Mac? Har du noen gode argumenter? :smile:. Det holder ikke å slenge ut en påstand uten å begrunne den...

Ha en god helg forresten..

Lenke til kommentar

HAHA for en lame reklame fra mac :D "Using my pc was like being stuck in a bad relationship" OGSÅ VISER de bilder av mennesker som ser ut som er takras vedsiden av...LOL! Er så lett gjennomskuelig reklame at jeg ramler av stolen her jeg sitter :D Ekte historier..hahhahahahahhehohohehe :-)

Nei det som er merkelig er, uansett hvor elendig et produkt er, så finnes det entusiaster som forguder det. f.eks commodore 64, Amiga.. MAC... biler som Lada, et spesielt OS... osv osv. Hvorfor MÅ noen mennesker absolutt henge seg opp i slike produkter som er dyngemateriale ? Uansett hva man motargumenterer med så har de et lame motargument på lager.. multitasking, utrolig god oppbygning av komponenter etc etc.. De klarer ikke innse helheten, hvorfor de henger på en synkene skute..

Hva er grunnen til at noen henger seg opp i slike fallittprodukter ? mindreverdighetskomplekser, ønsker å skille seg ut ? Ikke vet jeg, trenger vel en psykolog for å finne ut av det der :D

Pc`en min tilfredstiller ALLE mine behov, den er dønn stabil, er rask nok og har alle de funksjoner jeg ønsker, den er lett å bygge om til mine behov og programmer til pc er domminerende på markedet..

Hvorfor skal jeg da konvertere til noe annet ? Nei si det.. Eneste grunnen man har til å konvertere til MAC er TBBD, The Bigger Better Deal.. og slik jeg ser det nå, så tilbyr ikke MAC en slik deal... ;-)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt flere Mac'er opp gjennom årene, men jeg bruker idag PC, og kommer nok til å forsette med det. I all hovedsak fordi den er mer utbredt, billigere. Dessuten finnes det ikke alternativer for Mac til de programmene jeg er blitt avhengige av. Hensikten med å bruke "takras-mennesker" i kampanjen, som en beskrev dem ovenfor, er nok den at selv en idiot kan bruke en Mac. Mac er utrolig mye mer lettvint i bruk for en bruker som har minimal innsikt i data. Dessuten er Mac pokker så stabilt. Jeg har tildags dato ikke greid å krasje enn Mac, tross i at jeg har gjort ganske store inngrep. Stabilitet er en viktig faktor for folk ut snøring. Så der har kampanjen ikke annet enn rett.

Men hvorfor iall verden har de lagt ut reklamefilmene i Quicktimeformat? Trodde meningen var å konvertere PC-brukere, og de er som kjent fortrolige med .mpeg.

[ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-06-15 16:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Ta et eksempel: Endelig har Microsoft lansert et os XP til hjemmemarkedet so faktisk er STABILT. Mac sitt os har vært stabilt i ALLE ÅR. JEg husker godt den tida da folk satt på 496'er, mens jeg hadde mac'en min med 35mhz og 4 megabyte ram. Hvor mye skal til for at en 486 kliker? Jeg kunne til og med bytte navn på systemmappa og likevel fungerte den stabilt som et fjell.

Stabilitetsmessig har Windows, spesielt med NT-arkitekturen, vært overlegen Mac siden 1993. Du nevner 486-siden -- det er samtidig som System 7 var aktuell. Spesielt 7.5-treet var ikke mye å skryte av stabilitetsmessig. Et av de største problemene jeg hukser, var fragmentering av minnet. Klarte rett og slett ikke å frigjøre minne på programmer man hadde avsluttet. Helt fram til X har man som regel måtte omstarte hele systemet om en enkelt applikasjon krasjet. At tvungen avslutning skulle fungere, var som å spille lotto...

Lenke til kommentar

Quote:

Hvorfor er ikke du lei av å være en disippel for Microsoft/x86 når du vet hvor mye krøll det er?

1. Hadde det ikke vært for Microsoft inngrep i Apple, hadde selskapet ikke klart å holde seg oppe.

2. Motorola har vel ikke vist så alt for stor evne de siste årene prosessormessig. Tror ikke vi skal bli så overrasket hvis Apple etter finner ut at de må over på x86. Dog, en slik omlegging vil være et kjempeproblem -- og noe de skulle ha gjort ved introduksjonen av OS X med tanke på programvarestøtte videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...