Gå til innhold

Hvordan avinnstallere Linux?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får opp følgende under innstallasjonen av wndows:

Advarsel! Det finens allerede en \Windows mappe som kanskje inneholder en windows innstallasjon. Denne vil bli overskrevet.

Alle filer, mapper, undermapper, brukerkontoer, programmer og innstillinger for sikkerhet og skrivebord for denne windows innstallsjonen vil bli slettet. Mine dokumenter kan også bli slettet.

Hva skal jeg gjøre da?

Lenke til kommentar
Lag en bootdisk, fiks en ny partisjon, kopier det du skal ta vare på over på den nye partisjonen.

Eventuelt bare legg inn Windows på en ny partisjon, kopier over og slett den gamle...

Hmm, hvordan kan jeg lage en bootdisk da?

Det som skjedde var at jeg valgte å innstallere windows, siden jeg fikk vite at det gikk greit uten å miste filer. JEg kom ett stykke fremover nntil det kom opp en skjerm som sa at alle filer på partisjonen ville blie slettet. Jeg trykket f3 og avsluttet innstallasjonen.

Men når jeg nå starter maskinen med windows cden så starter bootloaderen til windows, men så kommer det bare opp en melding som sier: " innstallsjonsprogrammet starter på nytt". da startes maskinen på nytt, dette skjer hver gang.

Det samme skjer uten cd'en i.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Ta ut disken, trykk den i inn i en annen pc (som slave selfølgelig), ta backup av tingene dine, ta ut disken og sett den inn i din pc igjen, formater og repartisjoner.

Er en bærbar pc... Gidder ikke ta ut disken. Innstallerer windows på en annen partisjon og kopierer over..

Takk for all hjelp her :yes:

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Kan jeg bruke dette nå da? Og i tilfelle hvordan? Skjønte ikke så mye av forklaringen der.

For de som slenger seg på så er problemstillingen følgende:

Jeg har to partisjoner med Windows innstallert. Den ene er "ødelagt", men jeg vil allikevel ha ale filene/programmene på den partisjonen. Jeg kunne jo sikkert bare ha overført hele greia, men jeg har ikek tilgang til de personelige filene som ligger på den gamle partisjonen(den med alle filene)

Edit: Det jeg lurer på er hvorfor jeg ikek får kjørt Windows på den ene partisjonen. Går det ikek bare å innstallere noen filer slik at den bootloaderen fungerer?

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Høres jævlig vanskelig ut å bruke dette OSet. Hva var det det het nå igjen? Noe med vinduer, dører, eller skorsteiner eller noe sånt? Brukervennlig er det nå i hvertfall ikke.

Hehe, joa, men nå er jo tilfelle at jeg tenker å ha Windows på denne maskinen. så da må jeg bare få det til å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...