ganilsen Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Hei. Har et gigabyte k8ns pro hk som jeg har kjørt med 512 corsair xms minne i en måned nå. Så nå jeg fikk spart opp litt mer så kjøpte jeg en brikke til, akkurat samme type. Men da får jeg et problem, jeg satt den nye brikken inn i slot 2 og fyra opp pc'en. Det kjørte da på 240 HTT. Gikk inn i cpu-z og kikka på minnehastighet, som da stod på 200 (skulle jo seff vært 240, men det tenkte ikke jeg over siden den stod på 200 akkurat) og tenkte at allt var fint. Så litt senere på dagen merket jeg ar pc'en tok plutselige reboots. Så jeg teste med å belaste allt 100% får å se om det var stabilitetsproblemer. Det var det ikke, men da jeg skrudde av programmet klikket dritten igjen. Så jeg bytte minneslot. Samme greine der. Så tenkte jeg at jeg burde kansje klokke ned litt og satt htt til 220 og gikk inn i cpu-z igjen hvor jeg la merke til ar ram hastigheten var på 183mhz. Og systemet var fremdeles ustabilt som f. Satt da Htt på 200 og fyra opp. Funka bra den kvelden men når jeg starta opp i dag klikka pc'en hver gang windows loada skrivebordet. Så jeg tok ut den ene rambrikken og brukte den gamle og allt går fint. Satt så inn den nye igjen i slot 2 og kjører med det nå men 166mhz og 3-3-3-7 i timings. Så så sinnsykt bra er det ikke. Noen som har noe tips til hva som kan være galt eller hva jeg kan gjøre? Har ikke testet om den nye brikka funker alene ennå. HJELP, før jeg skyter det forbanna hovedkortet. Endret 9. januar 2005 av ganilsen Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Fant dette, men skjønner ikke helt hva det betyr. http://www.gigabyte.com.tw/MotherBoard/Fil...aq_amdguide.jpg Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 hmm, har du prøvd å sette rammen i slot 3 da eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå