SpeedIT Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Om du skal ha et kort som er allsidig, er vel kanskje Hercules all-in-wonder kort et bra valg. Disse bygger jo riktignok på ATI, som kanskje ikke er så "kjappe" som gf4 ti4400 og 4600. Men til video visning-redigering vil jeg tro de er hakket over. Gforce kortene er i hovedsak laget for kjapp 3D-Arkitektur (spill), mens Hercules sater mer på allround. [ Denne Melding var redigert av: SpeedIT på 2002-06-13 09:32 ] Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Noen har et slikt Gainward TI 4600 kort Golden Sample her ? I så fall, åssen tempraturer har dere på kortet ? Og det samme med dere som har Abit kortet ? .. Så kan vi sammenligne dette, iallefall for å avklare det med lav volt på vifta. Om den har noe å si eller ikke. Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Den 2002-06-13 13:38, shivac skrev:Noen har et slikt Gainward TI 4600 kort Golden Sample her ? I så fall, åssen tempraturer har dere på kortet ? Og det samme med dere som har Abit kortet ? .. Så kan vi sammenligne dette, iallefall for å avklare det med lav volt på vifta. Om den har noe å si eller ikke. Jeg får Gainward TI 4600 Golden S. kortet i morgen. Mvh Nissen Lenke til kommentar
The man! Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 de har jo testet et abit gef4 ti4400 her på hardware og den kom jo ganske godt ut. personlig ville jeg gått for abit. Lenke til kommentar
felixaux111 Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Jeg skal gjøre det enkelt for deg. Jeg har prøvd en del frem og tilbake. Når det gjelder fps, pris og stillhet på kortet er det mest det som teller til slutt. Med mindre du skal overklokke kortet trenger du ikke en kraftig støyende vifte. Skal du overklokke bør du skaffe deg en egnet vifte som er beregnet for det. dvs. IKKE den som sitter på i utgangspunktet. Så langt øyet ser, vil du merke lite forskjell på ti4400 og 4600. PRIS: ti4400 er BILLIGERE ! STØY: ABIT er STILLERE ! YTELSE: CA. SAMME YTELSE ! VALG: ABIT !!! Lenke til kommentar
felixaux111 Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 [ Denne Melding var redigert av: felixaux111 på 2002-06-13 16:59 ] Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Spørs åssen kabinett du har osv. ekke sikkert støyen har så mye si åssen slikt er plassert osv. Så egentlig, så er det ett fett hva du velger av gainward og abit når det gjelder ytelse. Men Gainward er valget hvis du vil ha TV-inn og et kort som er rødt. hehe. Men Abit sitt kort er billigere, men fases det ut ? Finnes ikke på komplett lenger .. : Lenke til kommentar
Kai-Rune Skrevet 14. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2002 Fases ut? Ja, de indikasjoner jeg har lest tyder på dette. Det er tydelig for liten forskjell mellom 4400 og 4600 kortene. 4400 kan som kjent, fra diverse tester fra hengivne personer på nettet, klokkes til hastigheten som 4600 kortet har, UTEN å bytte vifte for ekstra kjøling, så lenge man sørger for god kontakt mellom ribbe og GPU. Derfor har produsentene (forruten nVidia selv) valgt å sette en ribbe på DDR ramen. Rød tråd? Ja, det er tydelig at jeg har blitt solgt til Abit`s produkter etter en del surfing på anbefalinger og tester på nettet. Jeg har jo også et Abit hovedkort, og da blir det lett slik at man ikke så enkelt lar seg selge over til andre. Men det er helt klart at de andre produsentene har noe, og kanskje de er bedre? Det får jeg ikke vite før jeg tester. Men jeg er ikke villig til å betale for et skjermkort lagd av andre enn Abit for å teste når jeg nå, etter en del leting og erfarenhet, som sagt er solgt Jeg må si at det også var av nysgjerrighet jeg postet mitt første spørsmål, for å se om det var noen som kunne overbevise meg om min holdning. Enda har ingen klart det, jeg vippet litt idet jeg leste en post fra en person som påpekte at Gainwards kort hadde 50mhz ekstra core verdi. Men det var ikke nok. Jeg har for ett par dager siden bestillt Abits Gf4 4400 kort. Så får vi se da... kommer tilbake med melding om prestanda WOAHAHAHA! Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Hvor har du bestilt i fra da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå