Gå til innhold

Dataen skrur seg plutselg av - hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Sitter på dataen og då kommer det opp på skjermen: Going to sleep og så kubber den. Dataen og alt går, men ser heller ikke noe lys fra musen, som den skal. Har hatt noe problemer med hovedkortet før, men har ikke fått det til å virke igjen. Alt sitter som det skal.

##Emnefelt endret av moderator. bruk alltid fullverdige setninger for å beskrive innholdet i tråden. Kort og lite beskrivende emnefelt kan føre til at tråden blir stengt.

enden##

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å høyreklikke på skrivebordet, properties, screensaver, monitorpower (power), og så ser du hva innstillingene er satt til der. Høres ut som om maskinen går i en slags slumremodus eller noe.

Beklager, mente at når jeg slår den på kommer det opp: going to sleep. Får jo ikke gjort så mye da.

Lenke til kommentar
Før du kommer inn i windows?

Slår på dataen, skjermen slår seg på, svart, og så going to sleep. Får ikke gjort en drit. Men tror det er noe med hovedkortet, siden musen heller ikke virker. Skal sende den tilbake til han jeg kjøpte den av i Moss, så skal han se på den. Tar sikkert noen uker før jeg får den tilbake. Tar tid fra Bergen.

Endret av Thor-Inge
Lenke til kommentar

Sånn bare for å ha sagt det, det er nok likegreit at du sender alt inn til levarandør siden den er helt ny.

Ellers så er det greit å sjekke hva som faktisks starter opp i maskinen.. cpu, harddisk, osv. Kanskje det hjelper å resette BIOS. Det har nok ikke noe med skjermkortet å gjøre siden du ikke får lys noen andre steder.

Lenke til kommentar
Sånn bare for å ha sagt det, det er nok likegreit at du sender alt inn til levarandør siden den er helt ny.

Ellers så er det greit å sjekke hva som faktisks starter opp i maskinen.. cpu, harddisk, osv. Kanskje det hjelper å resette BIOS. Det har nok ikke noe med skjermkortet å gjøre siden du ikke får lys noen andre steder.

Vet ikke hvordan jeg resetter BIOSen, men skal sende den inn i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...