galaxee Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hei, har kjøpt ny psu , NorthQ 4001 Silent denne har en Atx12v plugg slik som hovedkoret mitt! (er et abit kd7a) Bør eg koble denne til? kva er den til? 12v er litt liten? hadde 230w psu før og hadde 11.70v-11.80v ca da! Leser i manuel : This motherboard provides two power connectors to connect to an ATX12V power supply witch 300w, 20A +5VDC, and 720mA +5VSB capacity at least. Noen som skjønner noe? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Den er til ekstra tilførsel av strøm til CPU. 11.8V er ok. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Så vidt jeg har forstått, er denne for å gi strøm til prosessoren. Den bør du koble til ja, vil nok funke ellers også... men kan bli veldig ustabilt osv... Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 den kan også kalles en P4 plugg og den gir strøm direkte til skjermkortet vis du har et kraftig skjermkort så bør du ha en P4 plugg(selvom det er strømtilførsel på skjermkortet fra før) Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) den kan også kalles en P4 plugg og den gir strøm direkte til skjermkortetvis du har et kraftig skjermkort så bør du ha en P4 plugg(selvom det er strømtilførsel på skjermkortet fra før) Er det ikke til CPU'n? Endret 8. januar 2005 av ok2k Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 ikke etter det jeg har hørt ihvertfall Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 ikke etter det jeg har hørt ihvertfall Hmm... maybe Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Det er selvsagt til CPU. Den må kobles til, ellers overbelaster du ATX kontakten og du risikerer at den brennner kontaktene. Skjermkort som trenger ekstra strøm har en Molex plugg (slik som diskene bruker) på selve skjermkortet. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 p4 plugg såvidt jeg har fører den strøm direkte til agp porten Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Jada, vi har allerede sett det bildet. Er litt tynt å komme med slike "har hørt at" påstander når du tar feil. Har du lest manualen for hovedkortet ditt? Sjekk disse: http://www.intel.com/support/platform/pentium4/cases.htm http://www.neoseeker.com/Hardware/faqs/kb/12,17.html ... most manuals will say that this connector provides extra power for the CPU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå