joben Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Kjøpte meg nytt skjermkort (GeForce 6600GT 128M) og ny harddisk (Western Digital Caviar 200G) Installerte alt sammen, starta opp, og etterhvert i systembilde kommer det 'Checking IDE (koblinger)' FOUND - IDE blablabla harddisk nummer1 FOUND - IDE blablabla harddisk nummer2 NOT FOUND - IDE blablabla (dette er da dvd'brenneren som funker selv om det her står at bios ikke finner den) FOUND - IDE blablabla harddisk nummer3 (FOUND - IDE blablabla harddisk nummer er IKKE det som står, bare noe i den duren (standard på alle pc'er sikkert) Uansett, alt det nye funker og er fint, men hva som har skjedd med prosessoren vet jeg ikke! DERFOR TRENGER JEG HJELP! Pc'en min har 2.0GHz prosessor, og AMD Athlon XP 2400+, men nå som jeg har bytta skjermkort + satt inn en ny harddisk til, så har jeg plutselig fått 1.50GHz prosessor og AMD Athlon XP 1800+ pc'en min er blitt mye treigere osv, kjenner det bugger hele tiden når jeg spiller online spill som Counter-strike, og det er VELDIG irriterende... Hvis noen vet hva som er feilen \ vet hva jeg skal gjøre for å fikse det skriv en bra veiledning! Det hadde vært veldig fint! Takker for alle svar, spesielt detaljerte svar! Ikke bare "fiks litt i bios" å slikt - Jørgen Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 har du formatert etter du satt inn de nye delene? har du instalert drivere? Lenke til kommentar
joben Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Har ikke formatert. Har installert drivere ja. Skjønner ikke hvorfor prosessoren er blitt dårligere pga. dette ;\ Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Du bør ALLTID formatere etter du har satt inn nye deler, gjør det og skjekk om alt er like treigt da Lenke til kommentar
joben Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Har formatert den nye harddisken selfølgelig, jeg kommer nok aldri til å formatere de andre diskene, kun C: da, der jeg har OS installert, har så mye viktige filer, musikk og alt mulig feriefilmer osv. Men kan jo prøve... Men kan da ikke være det som er feilen til at prosessoren er blitt tregere? Har fått tips om å fikse no på fsp i bios, at den kanskje har skrudd seg automatisk ned! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 En XP 2400+ kjører vel orginalt på 1870 MHz. Det som sansynligvis har skjedd er at fsb er satt ned fra 166MHz til 133MHz. Det gjøres i bios. Sjekk i bios for å se hva front side bus står på. Årsaken til at den er endret kan være at batteriet på hk er dødt. Det vil du kunne se ved at de endringer du gjør i bios ikke lagrer seg. CPU-Z kan også sjekke fsb hastighet i windows. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Har formatert den nye harddisken selfølgelig, jeg kommer nok aldri til å formatere de andre diskene, kun C: da, der jeg har OS installert, har så mye viktige filer, musikk og alt mulig feriefilmer osv. Men kan jo prøve... Men kan da ikke være det som er feilen til at prosessoren er blitt tregere? Har fått tips om å fikse no på fsp i bios, at den kanskje har skrudd seg automatisk ned! siden hardiskene kommer uformaterte fra butikken regna jeg nesten med at du hadde formatert den, ellers kunne du ikke brukt den. jeg tenkte selvfølgelig på OS hardisken, formater den så bør alt gå bra, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå